شیعیان نیجریه از حرکت در مسیر مقاومت ترسی ندارند شیعیان نیجریه از حرکت در مسیر مقاومت ترسی ندارند شیعیان نیجریه از حرکت در مسیر مقاومت ترسی ندارند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیعیان نیجریه از حرکت در مسیر مقاومت ترسی ندارند شیعیان نیجریه از حرکت در مسیر مقاومت ترسی ندارند شیعیان نیجریه از حرکت در مسیر مقاومت ترسی ندارند شیعیان نیجریه از حرکت در مسیر مقاومت ترسی ندارند شیعیان نیجریه از حرکت در مسیر مقاومت ترسی ندارند

شیعیان نیجریه از حرکت در مسیر مقاومت ترسی ندارند

سهیلا زکزاکی دختر رهبر شیعیان نیجریه گفت: تمامی شیعیان نیجریه بر این باورند که مسیر انقلاب و رسیدن به اهداف متعالی اسلام و قرآن باید ادامه داشته باشد , ما و دیگر شیعیان نیجریه هیچ ترسی از فشارها نداریم و با قدرت ایستادگی کرده و محور مقاومت را حفظ خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از اراک، سهیلا ابراهیم زکزاکی، دختر رهبر شیعیان نیجریه در همایش محور مقاومت انقلاب اسلامی ایران و انقلاب در نیجریه که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به واسطه تأسی پدرم از اندیشه‌های امام خمینی(ره) فعالیت شیعیان قوت گرفت، اما با فشار دولت عربستان و یهودیان سیاسی از فعالیت شیعیان در نیجریه جلوگیری می‌شود.


وی بر لزوم وحدت بین شیعیان جهان اسلام و دیگر مسلمانان تأکید کرد و افزود: وهابیون عربستان رفتار خصمانه و وحشیانه‌ای با ما دارند و با همین رفتارها اجازه هر نوع فعالیت سیاسی را از شیعیان این کشور گرفته است.


وی یکی دیگر از دلایل مهم سرکوب شیعیان توسط دولت این کشور را تبیین اندیشه‌های دینی و قرآنی رهبر شیعیان نیجریه که برخاسته از اندیشه‌های حضرت امام است، دانست و اضافه کرد: اندیشه‌های حضرت امام خمینی در نیجریه بسیار حائز اهمیت است، هم امامامت و هم مقام معظم رهبری برای شیعیان ما بسیار قابل احترام هستند.


شیخ زکزاکی شهادت ۶ پسرش را امتحان الهی دانست


دختر شیخ زکزاکی همچنین به قتل‌عام شیعیان نیجریه در سال ۲۰۱۵ میلادی به دست ارتش این کشور اشاره کرد و گفت: پس از اقدام ددمنشانه ارتش، سه برادرم و صدها شیعه به شهادت رسیدند، این در حالی است که سال قبل در راهیپمایی روز قدس سه برادر دیگرم به شهادت رسیده بودند، پدرم در کمال شجاعت و صلابت شهادت فرزندانش را امتحان الهی دانست و به شهادت آنان افتخار کرد.


وی در خصوص آخرین وضعیت شیخ زکزاکی و همسرش اظهار داشت: بیش از دو سال است که با خانواده و پدرم در نیجریه ارتباطی نداشته‌ام، حال پدرم مساعد نیست و متأسفانه دولت این کشور اجازه ویزیت هیچ پزشکی را نمی‌دهد. هیچ امکاناتی حتی دارویی برای بهبود حال پدرم وجود ندارد.


سهیلا زکزاکی با اشاره به فشارهای سنگین دولت این کشور بر شیعیان، بیان کرد: نه تنها خانواده من بلکه تمامی شیعیان نیجریه بر این باورند که مسیر انقلاب و رسیدن به اهداف متعالی اسلام و قرآن باید ادامه داشته باشد و ما و دیگر شیعیان نیجریه هیچ ترسی از فشارها نداریم و با قدرت ایستادگی و محور مقاومت را حفظ خواهیم کرد.


دختر رهبر شیعیان نیجریه تصریح کرد: شیعیان این کشور خواستار آزادی بیان هستند، جدا از اینکه ما شیعه باشیم، مسلمان هستیم و باید مانند سایر مسلمانان و انسان‌ها برای ابراز عقاید خود آزادانه عمل کنیم، نیاز است تا دولت نیجریه فشار خود را از شیعیان این کشور کاسته و اجازه فعالیت دهد.


وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش فشارها بر شیعیان نیجریه، بیان کرد: اقداماتی از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل برای آزادی خانواده و کاهش فشارها بر شیعیان صورت گرفته ولی نتیجه خاصی نداشته است.


خانم زکزاکی که از منزل قدیمی حضرت امام(ره) در خمین بازدید داشت در این رابطه هم گفت:  ایشان زندگی بسیار ساده‌ای داشتند و الگویی برای خانواده من و دیگر شیعیان نیجریه و دیگر کشورهای اسلامی بودند و همه مسلمانان دنیا به ایشان افتخار می‌کنند.


وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: از توجهی که در سال‌های اخیر به شیعیان نیجریه و خانواده من از طرف مسلمانان دنیا خصوصا ایرانیان شده تشکر می‌کنم، پیگیری‌ها و تلاش‌های مردم دنیا به ویژه ایران و مردم آن برای آزادی پدرم قابل تقدیر است، امیدست در سایه خداوند متعال ارزش‌های قرآنی و اسلامی در جهان اسلام محقق شود.




نظرات کاربران