مردم برای دفاع از انقلاب در 22 بهمن شرکت می‌کنند

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، حضور مردم در مناسبت‌های دینی و مذهبی را بسیار موثر خواند و گفت: مردم ایران با تمام توان برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های والای اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین رکن‌الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، امروز در مراسم تواصی به حق که با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، حضور مردم در مناسبت‌های دینی و مذهبی را بسیار موثر خواند و گفت: مردم ایران با تمام توان برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های والای اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در چهل سال گذشته انقلاب اسلامی فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده است، تصریح کرد: امروز با نگاهی به گذشته در خواهیم یافت که چه موفقیت‌های بزرگی برای میهن اسلامی ما رقم زده شده است و برای حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی در چهل سال دوم با قدرت و قوت بیشتر در صحنه‌های مختلف حضور خواهیم داشت.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته همواره با توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف به دنبال تفرقه‌افکنی و مانع تراشی برای پیشرفت نظام و انقلاب بودند، اما خوشبختانه مردم در دفاع از نظام هرگز کوتاه نیامده و نخواهند آمد.
وی به تاریخچه ورود اسلام به اسپانیای امروز و اندلس قدیم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چهره این سرزمین به طور کامل دگرگون شده و مسلمانان با قدرت تمام و ایمانی تزلزل ناپذیر در این کشور ماندند و با ایجاد تغییراتی شگرف و گسترده، بنای فرهنگ و تمدنی پر شکوه و خیره کننده را پی ریزی کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رکن‌الدینی خاطرنشان کرد: اندلس در سال های پایانی قرن اول هجری فتح و به یک سرزمین اسلامی تبدیل شد و پس از هشتصد سال از دست مسلمانان خارج گشت، به گونه ای که اکنون تنها چند درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند. این ظهور و غروب اسلامی در یک کشور اروپایی در بردارنده درس ها و عبرت های فراوانی برای مسلمانان امروز به ویژه برای مردم مسلمان و انقلابی ایران است. 
وی با اشاره به آیه «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» تصریح کرد: بدون تردید عبرت گیری از قصه اندلس اسلامی می تواند از تکرار غصه های تاریخ اسلامی جلوگیری کند. بنابراین روایت قصه و غصه اندلس اسلامی برای بهره گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن یکی از ضروریات امروز جامعه انقلابی ایران است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران