متقاضیان اعزام به عمره مفرده، معاینه پزشکی می شوند متقاضیان اعزام به عمره مفرده، معاینه پزشکی می شوند متقاضیان اعزام به عمره مفرده، معاینه پزشکی می شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
متقاضیان اعزام به عمره مفرده، معاینه پزشکی می شوند متقاضیان اعزام به عمره مفرده، معاینه پزشکی می شوند متقاضیان اعزام به عمره مفرده، معاینه پزشکی می شوند متقاضیان اعزام به عمره مفرده، معاینه پزشکی می شوند متقاضیان اعزام به عمره مفرده، معاینه پزشکی می شوند

متقاضیان اعزام به عمره مفرده، معاینه پزشکی می شوند

عاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ، گفت:تمامی متقاضیان اعزام به عمره مفرده پیش از تشرف به خانه خدا معاینه پزشکی می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،  "امين رضا طباطبايي" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: با توافق سازمان حج و زيارت، شيوه نامه معاينات عمره سال 90-89 جهت اجرا توسط پزشكان معتمد اين مركز در سراسر كشور تهيه و ابلاغ شده است.
اين مقام مسوول در مركز پزشكي حج و زيارت ادامه داد: بر اساس توافق به عمل آمده با سازمان حج و زيارت مبني بر لزوم انجام معاينات و كنترل بيماريهاي تهديد كننده متقاضيان عمره قبل از اعزام، تمامي افراد بالاي 45 سال و نيز بيماران كمتر از 45 سال پيش از سفر نسبت به اخذ تاييديه پزشكي اقدام كنند.
طباطبايي به شيوه نامه انجام معاينات پيش از اعزام به عمره اشاره كرد و توضيح داد: فرم وضعيت سلامت به صورت پشت و رو تكثير و در اختيار تمامي متقاضيان قرار گرفته تا صفحه اول آن را تكميل و پيش از ثبت نام جهت تاييد و جمع آوري به كارگزار حج ارايه كنند.
معاون مركز پزشكي حج و زيارت تصريح كرد: تمامي متقاضيان بالاي 45 سال و نيز متقاضيان كمتر از 45 سالي كه براساس اظهارات خود در صفحه اول فرم، به يكي از بيماري­هاي مذكور در صفحة اول فرم يا هرگونه وضعيت تهديد كننده سلامتي ديگر مبتلا هستند بايد پس از تكميل بخش نخست صفحه دوم فرم توسط كارگزار، جهت معاينه و دريافت توصيه هاي درماني قبل از سفر به يكي از پزشكان شهرستان خود كه اسامي آنان از سوي مركز پزشكي حج و زيارت اعلام خواهد شد، مراجعه كنند.
وي تاكيد كرد: متقاضيان اعزام پس از اخذ تاييديه سلامت و تكميل صفحه دوم فرم توسط پزشك و مهر و امضا آن توسط كارگزار، مي توانند نسبت به انجام ديگر مراحل ثبت نام اقدام كنند.
طباطبايي افزود: اين طرح فقط به منظور آگاهي متقاضيان از وضعيت جسمي و رواني خودشان است و هيچ الزامي براي اعزام نشدن متقاضيان وجود ندارد، بلكه فقط جنبه توصيه اي دارد.
معاون مركز پزشكي حج و زيارت ادادمه داد: كارگزار مجاز است در صورت مشكوك شدن به بيماري جسمي- رواني يا وضعيت تهديدكننده ديگري در متقاضي، به رغم عدم اظهار فرد، او را جهت اخذ تاييديه پزشكي -صفحه دوم فرم- به پزشك ارجاع دهد.
طباطبايي يادآور شد: درمورد متقاضيان سفر به عمره مفرده با توجه به بازده زماني شش تا هفت ماهه عمره، امكان اعزام بيماران پس از كنترل بيماري آنان وجود دارد. بنابراين بايد از اعزام افراد مبتلا به بيماري هاي پرخطر پيش از درمان و كنترل بيماري آنان جلوگيري شود.
وي افزود: عدم تاييد اوليه فرد به معناي عدم اعزام قطعي وي نيست، بلكه اين امر پس از درمان بيماري و كنترل آن قابل انجام خواهد بود مگر اينكه بيماري مانند سرطان هاي پيشرفته غيرقابل درمان و كنترل باشد.
معاون مركز پزشكي حج و زيارت گفت: افراد معتاد به لحاظ مشكلات جدي و دستگيري هاي گسترده و قوانين موجود در كشور ميزبان، بايد به مراكز مجاز ترك اعتياد معرفي و درصورت انجام مراحل ترك و ارايه گواهي عدم اعتياد، جهت اعزام تاييد شوند، در غير اين صورت از تاييد آنان براي اعزام جلوگيري خواهد شد.
طباطبايي همچنين در باره اعزام زنان باردار گفت: اعزام زنان باردار به دليل خطر سقط جنين بايد به حداقل 40 روز پس از زايمان موكول شود.
وي افزود: كارگزار عمره بايد نظر خود را پيرامون بلامانع بودن اعزام و يا نياز متقاضي به اخذ تاييديه از پزشك، در قسمت پايين صفحه نخست فرم درج و بر اساس آن اقدام كند.
اين مقام مسوول در مركز پزشكي حج و زيارت ادامه داد: همچنين كارگزاران عمره بايد از اعزام متقاضياني كه پزشك معتمد در حال حاضر سفر به عمره مفرده را به صلاح آنان نمي داند، خودداري و اعزام آنان را به پس از كنترل بيماري و تاييد پزشك موكول كند.
طباطبايي يادآورشد: تمامي توصيه­هاي مندرج و اقدامات درخواست شده در فرم مركز پزشكي بايد از سوي كارگزار و مدير راهنما مورد تاكيد قرار گيرد و رعايت آن از زايرين درخواست شود.
معاون مركز پزشكي حج و زيارت ادامه داد: تمامي فرم­هاي معاينات زايرين اعزامي هر كاروان بايد پس از تكميل به شكل يك دفترچه توسط مدير راهنما، همراه كاروان به عربستان منتقل شود.
طباطبايي افزود: مديران راهنما بايد در صورت درخواست مسوول درمانگاه و يا پزشكان مربوطه در مكه و مدينه نسبت به ارايه دفترچه ياد شده كه حاوي وضعيت و سوابق درماني زايرين است ، اقدام كند.
800 هزار زاير ايراني در دوره جديد كه از اواخر بهمن ماه امسال آغاز مي شود به عمره اعزام مي شوند.


| شناسه مطلب: 9923







نظرات کاربران