امام جمعه کربلا خواستار اهتمام به ارزش ها و اخلاق در عراق شد امام جمعه کربلا خواستار اهتمام به ارزش ها و اخلاق در عراق شد امام جمعه کربلا خواستار اهتمام به ارزش ها و اخلاق در عراق شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه کربلا خواستار اهتمام به ارزش ها و اخلاق در عراق شد امام جمعه کربلا خواستار اهتمام به ارزش ها و اخلاق در عراق شد امام جمعه کربلا خواستار اهتمام به ارزش ها و اخلاق در عراق شد امام جمعه کربلا خواستار اهتمام به ارزش ها و اخلاق در عراق شد امام جمعه کربلا خواستار اهتمام به ارزش ها و اخلاق در عراق شد

امام جمعه کربلا خواستار اهتمام به ارزش ها و اخلاق در عراق شد

نماینده مرجعیت عراق در خطبه های نماز جمعه کربلا خواستار اهتمام جدی به ارزش ها و اخلاق در جامعه عراق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت‌الله سیستانی،‌ مرجعیت شیعیان عراق، از نبود اهتمام به بسیاری از ارزش ها و اخلاق در جامعه عراق به دلیل ضعف نظام سیاسی، انتقاد کرد.


وی با ابراز تأسف‌ از اینکه برخی انحرافات اخلاقی در جامعه عراق گسترش یافته است،  احترام به حقوق نظام و مردم را یک وظیفه اخلاقی دانست.


شیخ عبدالمهدی الکربلایی گفت: ادامه تجاوز به حقوق معلمان و اساتید و نیروهای پلیس یکی از صفات مذموم است که بر اخلاق جوامع تاثیر منفی می‌گذارد.


وی با بیان اینکه منافع شخصی به یکی از ویژگیهای بارز مسئولان عراقی تبدیل شده است افزود: یکی از صفات مذمومی که اخیرا رواج یافته دروغگویی و نفاق و براندازی دیگران اس.»


حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی الکربلایی گفت: با توجه به اینکه نقش نظام سیاسی در این امور بسیار کم رنگ است باید افراد جامعه به این مسئولیت عمل کرده و در برابر آن ساکت ننشینند.


وی از جمله این نقص های اخلاقی را خودخواهی، دروغ گویی، نقض حرمت دیگران، تعصب های قومی، مذهبی، عشایری و کینه توزی و تعدی به دیگران به ویژه از سوی آنها که در موضع مسئولیت هستند، عنوان کرد.


امام جمعه کربلا استفاده از خشونت برای حل مشکلات، شیوه رشوه، پولشویی و بهره کشی از دیگران را از جمله سایر موارد نقص اخلاقی عنوان کرد.


شیخ عبدالمهدی الکربلایی گفت: برخی از موارد غیر اخلاقی از جمله تجارت مواد مخدر، افزایش موارد خودکشی و شکل و شمایلی که با روح جامعه عراق همخوانی ندارد، از دیگر مظاهر غیر اخلاقی است که اخیرا در جامعه عراق گسترده شده است.


نماینده آیت الله سیستانی در کربلا راهکار حل این مشکلات را در اهتمام جدی به ارزش ها و اخلاق درست و تبدیل کردن این ارزش ها و اخلاق به فرهنگ در جامعه و تدریس آن در مدارس و دانشگاه ها عنوان کرد.




نظرات کاربران