محفل قرآنی به یاد شهدای مقاومت محفل قرآنی به یاد شهدای مقاومت محفل قرآنی به یاد شهدای مقاومت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محفل قرآنی به یاد شهدای مقاومت محفل قرآنی به یاد شهدای مقاومت محفل قرآنی به یاد شهدای مقاومت محفل قرآنی به یاد شهدای مقاومت محفل قرآنی به یاد شهدای مقاومت

محفل قرآنی به یاد شهدای مقاومت

محفل قرآنی گرامیداشت اربعین سرداردل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور مسئولان حوزه حج وزیات، ستاد مرکزی اربعین و اقشارمردم در سازمان حج وزیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این محفل که دریادبود چهلمین روز شهادت سیدالشهدای مقاومت؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی به تبیین مکتب، راه و روش سردارسلیمانی پرداخت و وصیت‌نامه سردار دل‌ها را برگرفته از مکتب اهل بیت(ع)، روایات و دستورات دین دانست.


نماینده ولی فقیه در مور حج وزیارت درادامه محورهای چهارده‌گانه وصیت‌نامه سردار حاج قاسم سلیمانی را برشمرد و گفت: این وصیت نامه با دقت نظر و اخلاص تنظیم و تدوین شده و مقام معظم رهبری ازمشی و منش شهید سلیمانی بعنوان مکتب، راه و مدرسه درس آموز سردار پرافتخار اسلام یاد کرده‌اند.


وی افزود: درحالیکه عده ای اظهارمی کنند ای کاش از ایران برویم، اما سردار سلیمانی خدا را شاکر است که در ایران بدنیا آمده و در دوران رهبری امام امت و حضرت آیت الله خامنه ای زندگی می کند و در زمان طواغیت نبوده است.


حجت الاسلام والمسلمین نواب به توصیه های سردار دل ها در وصیت نامه اش اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار برحفظ دین، ایران، اطاعت از رهبری، حفظ و حراست از ولایت و عدم تضعیف نظام در رقابت ها و سیاست بازی ها تاکید می کند و ازهمگان      می خواهد بکوشند تا خیمه رهبری آسیب نبیند.


وی افزود: عمل به حقوق معنوی نظام اسلامی، دشمن شناسی، زمان شناسی و شناخت اهداف دشمن از دیگر توصیه های این شهید بزرگوار است و وی  همه گروههای سیاسی را به تبعیت از ولایت توصیه می کند و از بزرگان و مراجع عظام تقلید می خواهد همچون گذشته حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری را که مظلوم و تنها می بیند، یاری و حمایت کنند.


وی در ادامه اقدامات سردار سلیمانی برای اسلام و تشیع را در 500 ، 600 سال اخیر بی سابقه و بزرگ توصیف و تاکید کرد: ریشه کن کردن و ازبین بردن دشمنی مانند داعش کار کوچکی نیست و این شهید با اقداماتی که درجبهه مقاومت در لبنان و فلسطین انجام داد،  دشمن تا دندان مسلح زمین گیر شد.


وی افزود: شهید سلیمانی درهیچ جای از خود و کارهایی که انجام داد، نام نمی برد و این برای ما درسهای فراوانی دارد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین سالروز میلاد فرخنده ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) را به پویندگان راه فاطمی تبریک گفت و از حضرت امام بعنوان سرباز راستین مکتب فاطمی یاد کرد.


برپایه این گزارش، آقای حسین ذوالفقاری دبیر ستاد مرکزی اربعین دیگرسخنران این محفل بود که با اشاره به مراسم تشییع با شکوه پیکر سردار سلیمانی  و همرزمانش تاکید کرد: امروز بسیاری ازمراکز مطالعاتی دنیا در حال بررسی هستند که چگونه یک ژنرال نظامی توانست اینگونه در دل ها نفوذ کند؟ اتفاقی که  در طول تاریخ سابقه نداشته است.


وی با بیان اینکه راه سردار سلیمانی ادامه خواهد یافت، افزود: این شهید بزرگوار با اخلاص، مجاهدت، رشادت، از خود رهیدگی و... که داشت به شایستگی به نقطه ای رسید که مورد نظر حق تعالی قرار گرفت. 


وی اضافه کرد: سردار سلیمانی با خدا معامله کرد و نقطه تمرکزش رضای حق بود و خداوند نیز او را عزیز کرد.


دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین به تبیین نقش سردار سلیمانی در محور مقاومت ، حفظ، حراست و توسعه حرم های اهل بیت (ع) پرداخت و تصریح کرد: ایشان یکی از بانیان اصلی مراسم اربعین بود و در مسیر برگزاری باشکوه کنگره اربعین بسیار تلاش کرد.


آقای ذوالفقاری درپایان سخنان خود فعالیت فرهنگی را در شرایط کنونی درخط مقدم دانست و تاکید کرد: امروز فعالیت فرهنگی از حضور نظامی و امنیتی اولاتر است و برای دفاع از سرزمین مان و گسترش اسلام از اولویت بیشتری برخورداراست و باید در این صحنه اثرگذار حرکت کنیم و از تعارض در فعالیت های فرهنگی بپرهیزیم.


برپایه این گزارش، این محفل نورانی در یادبود اربعین سیدالشهدای مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به همت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و با همکاری اتحادیه تشکل های قرآن و عترت (ع) در مسجد سازمان حج وزیارت شنبه شب (26 بهمن ماه) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار‌شد.


در این محفل که رئیس سازمان حج وزیارت، جمعی از مسئولان، مدیران و کارکنان این حوزه، جامعه قرآنی واقشار مردم حضور داشتند قرائت آیاتی از کلام الله مجید با صوت دلنشین توسط محمدحسین مطرود از قاریان عراق و حامد علیزاده و سیدمصطفی حسینی از قاریان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بر طراوت معنوی این مراسم افزود.


در این محفل اجرای برنامه توسط گروه بین المللی همخوانی معراج و رونمایی از سرود سردار دل ها با استقبال خوب حاضران همراه شد و مرثیه سرایی حاج علی فراهانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت در رثای شهدای مقاومت حال و هوای معنوی خاصی به این مراسم بخشید.


گفتنی است سردار حاج قاسم قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، جمعه ۱۳ دی‌ماه در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران