وزیر گردشگری عراق بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد وزیر گردشگری عراق بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد وزیر گردشگری عراق بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وزیر گردشگری عراق بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد وزیر گردشگری عراق بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد وزیر گردشگری عراق بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد وزیر گردشگری عراق بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد وزیر گردشگری عراق بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد

وزیر گردشگری عراق بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد

وزیر گردشگری عراق خواهان تامین امنیت مسیر زائران ایرانی به شهرهای مقدس و همچنین تسهیل در روند صدور ویزا برای آنان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از واحد مرکزی خبر از بغداد ؛ وزارت گردشگری عراق اعلام کرد : مسلمانان کشورهای مختلف سال گذشته به طور چشمگیری برای زیارت عتبات عالیات در عراق به این کشور سفر کردند که نیمی از انها ایرانیان بودند.

عبدالزهره طالقانی سخنگوی وزارت گردشگری عراق گفت : در سال 2006 فقط 350 هزار زائر به عراق سفر کردند در حالی که این رقم در سال 2007 به پانصد هزار نفر رسید.

وی افزود : بهبود اوضاع امنیتی در سال 2008 در عراق که همزمان با افزایش توان نظامی نیروهای این کشور همراه بود به سفر یک میلیون زائر از سی کشور به عراق منجر شد.

سخنگوی وزارت گردشگری عراق افزود : این رقم در سال دو هزار و نه به یک میلیون و دویست هزار زائر رسید.

در سال 2010 نیز بیش از یک میلیون و پانصد هزار زائر به عراق سفر کردند که نیمی از انها را زوار ایرانی تشکیل دادند.

عبدالزهره طالقانی گفت: درآمد حاصله از سفر زوار به عتبات عالیات در سال 2010 از یک میلیارد دلار فراتر رفت.

این وزارتخانه پیش بینی کرد تعداد زائران در سال 2011 بیش از سال گذشته میلادی باشد.

با این وجود این وزارتخانه به کمبود خدمات هتلداری و مسافرخانه ای برای زائران اذعان کرد.

طالقانی گفت : اکنون در شهر نجف اشرف 168 هتل اماده پذیرایی از زائران است و در کربلا نیز فقط 328 هتل وجود دارد.

وی افزود : در کاظمین نیز هتل ها کفاف زائران عتبات عالیات را نمی کند.

وی گفت: وزارت گردشگری عراق برای حل این معضل چهل طرح هتل سازی جدید در شهرهای مقدس کاظمین، نجف و کربلا را در دستور کار دارد.

در همین زمینه حسن دانایی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با quotation mark لواء سمیسم quotation mark وزیر گردشگری عراق خواهان تامین امنیت مسیر زائران ایرانی به شهرهای مقدس و همچنین تسهیل در روند صدور ویزا برای آنان شد.

وزیر گردشگری عراق هم بر ضرورت حل مشکلات زوار ایرانی تاکید کرد.

همچنین دو طرف به توافق رسیدند که به زودی در نشستی مشترک میان وزارت گردشگری عراق و سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران مشکلات رفت و آمد و حمل و نقل زائران برطرف شود.


| شناسه مطلب: 9927







نظرات کاربران