مسئول هیات درمانی سازمان حج و زیارت: ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در حج ۹۹

مشاور و مسئول هیات اموردرمانی و بیمه سازمان حج و زیارت اعلام کرد: قرارداد مربوط به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج ۹۹ در روز‌های آینده با جمعیت هلال احمر منعقد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر سید علی مرعشی گفت: به منظور تصمیم گیری برای چگونگی و نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج آینده روز دوشنبه جلسه‌ای با دکتر پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر داشتیم.


وی با بیان اینکه این جلسه با حضورآقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت برگزارشد، افزود: طی این نشست نوع و نحوه خدمات بهداشتی و درمانی در موسم حج تمتع بررسی و در نهایت مقرر شد قرارداد مربوطه با هلال احمر منعقد شود.


وی تصریح کرد: این قرارداد با توجه به شرح خدمات، ساختار و شاخص‌های مورد نظر سازمان حج و زیارت و با بهره گیری از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر و تجربه آن‌ها در چارچوب نیاز‌های بهداشتی و درمانی زائران برای حج ۹۹ انجام خواهد شد.


دکترمرعشی با اشاره به تاکید رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر توجه به آسیب شناسی حج ۹۸ و نیاز به ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی حجاج افزود: بر این مبنا مقرر شد که با نظارت سازمان حج و زیارت موضوع ارتقای سطح خدمات هلال احمر به حجاج در قرارداد مربوطه لحاظ و برای اجرای آن از تمام توان هلال احمر بهره گیری شود.


وی تاکید کرد: همچنین مباحثی از جمله معاینه، واکسیناسیون زائران، دارو‌های مورد نیاز و انتقال آن‌ها و ساختاراعزام تیم‌های تخصصی پزشکی درحج پیش رو نیز در این تفاهم نامه لحاظ می‌شود.


دکترمرعشی تاکید کرد: انجام کلیه خدمات بهداشتی و درمانی از ابتدا تا انتهای این سفر معنوی با نظارت هیات امور درمانی و بیمه‌ای سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد که به طور قطع این تصمیمات و برنامه ریزی‌ها در راستای ارتقای خدمت رسانی به زائران است.


وی تصریح کرد: جزئیات بیشتر از خدمات پزشکی و درمانی مرتبط با زائران به ترتیب بعد از نام نویسی متقاضیان در کاروان‌ها که از روز نهم اسفند ماه آغاز می‌شود، اعلام خواهد شد.




نظرات کاربران