انتشار کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» در آلمان انتشار کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» در آلمان انتشار کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» در آلمان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» در آلمان انتشار کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» در آلمان انتشار کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» در آلمان انتشار کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» در آلمان انتشار کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» در آلمان

انتشار کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» در آلمان

کتاب «رویکرد به قرآن در ایران معاصر» با گردآوری الساندرو کانسین در آلمان منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، این کتاب به بررسی اهمیت و نقش قرآن در گفتمان‌های سیاسی، هنری، دینی و روشنفکری در ایران معاصر می‌پردازد.


چند فصل از این کتاب به همت کارشناسان سرشناس تاریخ مدرن ایران نوشته شده است. این کارشناسان، موضوعات مختلفی را در حوزه مطالعات قرآنی بررسی کرده‌اند. از جمله این موضوعات می‌توان به بررسی روند تفسیر قرآن در ایران، استفاده از مضامین قرآنی در سینمای معاصر این کشور، تأثیر قرآن در سایر رشته‌های هنری، نقش این کتاب آسمانی در سیاست‌گذاری‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین مطالعات انجام ‌شده از سوی روشنفکران دینی در حوزه قرآنی اشاره کرد.


گردآوری این کتاب برعهده الساندرو کانسین بوده است. وی هم اکنون در مؤسسه‌ای در لندن درباره مطالعات قرآنی به پژوهش مشغول است.


این اثر در ۳۷۶ صفحه و پایان سال ۲۰۱۹ منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران