اعزام زائرین هرمزگانی به عتبات از طریق مرز شلمچه

در جلسه هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت استان هرمزگان با مدیران دفاتر زیارتی اعلام شد که زائرین این استان از طریق مرز شلمچه به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، در این جلسه که با هدف هماهنگی و ساماندهی امور فرهنگی کاروان های عتبات عالیات برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حاجبی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان هرمزگان برنامه های فرهنگی ویژه زائرین عتبات و سیاست های جدید بعثه این استان را تشریح کرد.


وی همچنین از تعامل و همکاری دفاتر زیارتی در اعزام های سال گذشته عتبات در ایام نوروز تقدیرکرد و در خصوص معرفی روحانیون و مداحان کاروان های ثبت نامی نوروز ۹۹ اظهارداشت: اولویت اعزام عوامل فرهنگی عتبات عالیات بر اساس نمرات ارزیابی و شاخصه های تعیین شده توسط بعثه مقام معظم رهبری انجام خواهد شد و دفاتر اجازه هماهنگی خارج از اولویت بندی انجام شده با افراد را نخواهند داشت .
وی با بیان اینکه در یک سال اخیر، با تلاش های صورت گرفته بیش از ۲۰ روحانی و مداح بومی و ساکن در استان به چرخه اعزام عتبات اضافه شده اند، گفت: با استمرار روند جذب خاص روحانیون عتبات، مشکلی در تامین عوامل فرهنگی کاروانها نخواهیم داشت .
در ادامه این جلسه، دهقانی مدیریت حج و زیارت استان هرمزگان با اشاره به اقدامات سازمان حج و زیارت برای از سرگیری اعزام های زمینی به عراق گفت: با پیگیری های انجام شده و تامین امنیت لازم، طی چند روز آینده اعزام زائرین استان به عتبات از طریق مرز شلمچه طبق روال گذشته، آغاز خواهد شد.




نظرات کاربران