تدابیر و تدارک ویژه برای تأمین امنیت زائران عتبات عالیات تدابیر و تدارک ویژه برای تأمین امنیت زائران عتبات عالیات تدابیر و تدارک ویژه برای تأمین امنیت زائران عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدابیر و تدارک ویژه برای تأمین امنیت زائران عتبات عالیات تدابیر و تدارک ویژه برای تأمین امنیت زائران عتبات عالیات تدابیر و تدارک ویژه برای تأمین امنیت زائران عتبات عالیات تدابیر و تدارک ویژه برای تأمین امنیت زائران عتبات عالیات تدابیر و تدارک ویژه برای تأمین امنیت زائران عتبات عالیات

تدابیر و تدارک ویژه برای تأمین امنیت زائران عتبات عالیات

مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: در حوزه مسائل امنیتی، تدابیر لازم و ضروری توسط سازمان حج و زیارت صورت گرفته تا از این جهت مشکلی برای زائران عتبات عالیات ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام مهدي شهسواري درباره اقدامات و تمهيدات خاص سازمان حج و زيارت در آستانه اربعين حسيني براي ارائه خدمات هر‌چه بيشتر به زائران عتبات عاليات اظهار داشت: تعداد و ازدحام زائران عتبات عاليات و زائران كربلاي معلي در اربعين حسيني نسبت به تاسوعا و عاشورا بسيار بيشتر است.

وي افزود: چرا كه بسياري از اين مردم در عاشورا در محل‌هاي اقامت خود به عزاداري اقدام مي‌كنند اما بسياري از عاشقان حسيني، برنامه خاصي را براي زيارت امام حسين(ع) در اربعين دارند و راهي كربلا مي‌شوند.

مديركل بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي ويژه امنيتي براي اعزام زائران ايراني عتبات عاليات خاطرنشان كرد: در حوزه مسائل امنيتي، تدابير لازم و ضروري توسط سازمان حج و زيارت صورت گرفته تا از اين جهت مشكلي براي زائران عتبات عاليات ايجاد نشود چرا كه در اين ايام اكثر زائران مسير منتهي به كربلاي معلي را به صورت پياده طي مي‌كنند.

وي تصريح كرد: دولت عراق نيز در اين ايام و در آستانه اربعين حسيني تدارك ويژه‌اي را به لحاظ امنيتي براي زائران عتبات عاليات دارد تا مراسم اربعين حسيني در نهايت امنيت و آسايش براي زائران برگزار شود.

قرارداد سازمان حج با 5 شركت امنيتي عراقي
حجت‌الاسلام شهسواري با اشاره به قراردادهاي سازمان حج و زيارت با شركت‌هاي امنيتي عراقي براي تامين امنيت زائران ايراني اظهار داشت: شركت‌هاي امنيتي كه سازمان حج و زيارت با آنها قرارداد منعقد كرده، داراي مجوز رسمي از وزارت كشور عراق و نهادهاي امنيتي عراقي و داراي صلاحيت‌هاي امنيتي هستند.

وي افزود: اعضاي اين شركت‌هاي امنيتي آموزش‌هاي ويژه‌ و دور‌ه‌هاي خاصي را طي كرده‌اند و به صورت مسلح و در چارچوب قراردادي كه با سازمان حج و زيارت دارند، مسئوليت تامين امنيت زائران ايراني را برعهده دارند.

مديركل بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت متذكر شد: هم‌اكنون سازمان حج و زيارت با 5 شركت امنيتي عراقي قرارداد به امضا رسانده و از هر يك از مرزهاي خروجي كشور به عراق يكي از اين شركت‌هاي امنيتي از بدو ورود زائران ايراني به عراق مسئوليت تامين و حفظ امنيت زائران ايراني را برعهده مي‌گيرد و تا لحظه خروج زائران از عراق و رسيدن به مرز ايران اسكورت آنها را عهده‌دار هستند.

اسكورت زائران ايراني توسط نيرو‌هاي امنيتي عراقي 
حجت‌الاسلام شهسواري درباره نحوه اسكورت زائران ايراني عتبات عاليات توسط شركت‌هاي امنيتي عراقي گفت: از لحظه‌اي كه زائران كشورمان وارد خاك عراق مي‌شود به ازاي هر 3 يا 4 اتوبوس، يك گروه امنيتي اسكورت كاروان ايراني را عهده‌دار مي‌شوند به اين صورت كه يك ماشين اسكورت مسلح در جلوي كاروان و يك ماشين اسكورت مسلح در انتهاي كاروان، اتوبوس زائران ايراني را تا مقصد همراهي مي‌كنند.

مديركل بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت تصريح كرد: همچنين در داخل هر اتوبوس نيز يك نيروي امنيتي مسلح همراه زائران است و در شهرها از جمله در نجف و كربلا اين نيروهاي امنيتي زائران را همراهي مي‌كنند.


| شناسه مطلب: 9928







نظرات کاربران