زمان اعزام پرواز‌های «حج تمتع» در هند اعلام شد زمان اعزام پرواز‌های «حج تمتع» در هند اعلام شد زمان اعزام پرواز‌های «حج تمتع» در هند اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زمان اعزام پرواز‌های «حج تمتع» در هند اعلام شد زمان اعزام پرواز‌های «حج تمتع» در هند اعلام شد زمان اعزام پرواز‌های «حج تمتع» در هند اعلام شد زمان اعزام پرواز‌های «حج تمتع» در هند اعلام شد زمان اعزام پرواز‌های «حج تمتع» در هند اعلام شد

زمان اعزام پرواز‌های «حج تمتع» در هند اعلام شد

کمیته حج هندوستان اعلام کرد که پروازهای این کشور به منظور اعزام زائران خانه خدا برای انجام فریضه حج تمتع در سال آینده از دوم تیرماه شروع می‌شود و پنجم مرداد به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، بنابر گزارش کمیته مرکزی حج هندوستان، قرعه‌کشی انتخاب زائرانی که از طریق کمیته حج مرکزی برای زیارت خانه خدا اعزام می‌شوند، صورت گرفته است. این اعزام از ۲۲ ژوئن (دوم تیرماه ۹۹) آغاز می‌شود و تا ۲۶ ژوئیه (پنجم مرداد ۹۹) ادامه دارد.


جناح شیخ، رئیس کمیته مرکزی حج هند گفت: مقدمات پرواز اعزام حجاج با تمام قوت در حال پیگیری است و برای تسهیل این موضوع، زائران از ۲۲ ترمینال کشور اعزام می‌شوند.


شیخ در ادامه اظهار کرد: ۱۴۰ هزار نفر از زائران هندوستان از طریق کمیته مرکزی حج به مکه مشرف می‎شوند؛ این در حالی است که تعداد حجاج با اعزام زائرانی که از طریق تورهای خصوصی به مکه می‌روند به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.


وی افزود: حجاج همزمان با ۹ ذی‌الحجه (۳۱ ژوئیه) در عرفات، به انجام مناسک حج می‌پردازند.


همچنین مقصود احمدخان، مدیر اجرایی کمیته مرکزی حج گفت: همه مسئولیت‌ها و وظیفه تأمین امنیت و امکانات کامل برای زائرانی که از طریق کمیته حج و به قید قرعه انتخاب شده‌اند، برعهده این کمیته است.


وی افزود: اعزام زائران در دو مرحله انجام می‌شود؛ در نخستین مرحله، حجاج به مدینه منوره پرواز می‌کنند. در مرحله دوم، زائران از جده به مکه اعزام می‌شوند.


مقصود احمدخان گفت: در مرحله نخست، زائران شمال هند برای حج اعزام خواهند شد. امسال با توجه به اعلام ثبت‌نام آنلاین، ۲۱۶ هزار درخواست به کمیته حج رسیده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.


به گفته وی، درخواست‌های به ثبت رسیده در کمیته حج نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ هزار درخواست کمتر ثبت شده است.


مختار نقوی، وزیر اقلیت‌های هند نیز بیان کرد: با اقدامات خوب دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، امسال تمام روند امور حج دیجیتالی شده است و نسبت به سال‌های گذشته با هزینه کمتر و آسان‌تر انجام می‌شود.


وی گفت: هند در سال ۲۰۲۰ میلادی تنها کشوری خواهد بود که تمام روند حج از ثبت‌نام گرفته تا ارائه ویزا در آن به صورت دیجیتالی انجام می‌شود.


نقوی ادامه داد: اپلیکیشن موبایل با عنوان «ای مسیحا» که تمام اطلاعات مربوط به حج در آن موجود است راه‌اندازی شده که در آن نسبت به بهداشت زائران، اسکان، حمل و نقل و اطلاعات دیگر در مدینه و مکه مثل محل اقامت، شماره اتوبوس‌ها و ... قابل دریافت است.


وی یادآور شد: این امکان وجود دارد که سیم‌کارت حجاج به این اپلیکیشن وصل شود تا در زمان مورد نیاز بتوانند از تمام مراحل حج اطلاعات کسب کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران