عربستان : برای برگزاری عمره آماده ایم عربستان : برای برگزاری عمره آماده ایم عربستان : برای برگزاری عمره آماده ایم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان : برای برگزاری عمره آماده ایم عربستان : برای برگزاری عمره آماده ایم عربستان : برای برگزاری عمره آماده ایم عربستان : برای برگزاری عمره آماده ایم عربستان : برای برگزاری عمره آماده ایم

عربستان : برای برگزاری عمره آماده ایم

رییس کل امور عمومی مسجد الحرام و مسجد شریف نبوی ، آمادگی این اداره را برای پذیرایی از زائران عمره گزار اعلام کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري ، شيخ "  صالح بن عبد الرحمن " روز شنبه در بيانيه اي در پايگاه اطلاع رساني اين اداره كل گفت كه آمادگي به عمل آمده بر اساس طرحي صورت گرفته است كه از 01/02/1432 تا 15/10/1432 به اجرا گذاشته مي شود.

بنا بر طرح ، تمامي اقدامات از هر جنبه صورت خواهد گرفت تا زائران ، عمره اي آرام و سرشار از معنويت را برگزار كنند و به علاوه اقدامات فني و اجرايي لازم براي آنكه زائران در طول عمره در حرمين شريفين به خدمات مورد نياز خود مانند آب و هواي مناسب ( خنك و مطبوع ) دسترسي داشته باشند ، به عمل آمده است .

بموجب طرح ، به كاركنان در حرمين شريفين آموزش لازم براي برخورد مناسب و شايسته با زائران داده شده است و براي بهره برداري زائران كتاب ها و جزوات تازه اي درباره تاريخ حرمين شريفين و آداب عمره گزاري تدوين و ارايه خواهد شد.

براي آنكه همه ي زائران به آب متبرك زمزم دسترسي داشته باشند ، ترتيبي فراهم خواهد آمد تا آنها آب هاي بسته بندي شده دريافت كنند و براي افراد معلول و آنهايي كه آمد و شد در حرمين براي آنها سخت است ، وسايل لازم فراهم آمده است .

مديريت خدمات فني حرمين شريفين در دوره عمره تمامي دستگاه ها و سيستم هاي روشنايي و تهويه مطبوع و سیستم های صوتی ، پله هاي برقي را در حالت آماده استفاده نگه خواهد داشت .

بموجب دستور العمل ، مديريت خدمات فرهنگي اداره كل حرمين شريفين كه يكي از قدیمی ترین کتابخانه ها در جهان اسلام و شامل گرانبها ترين کتاب های کمیاب و نسخه های خطی را در اختيار دارد ، در ايام عمره خدمات مطالعاتي و تحقيقاتي در اختيار زائران قرار مي دهد و موزه حرمين شريفين در مكه مكرمه و كارخانه بافت پوشش كعبه شريف نيز براي ديدار زائران آماده خواهد بود.

 عربستان اميدوار است امسال و در دوره عمره پذيراي سه ميليون عمره گزار باشد.

جمهوری اسلامی ايران بر طبق برنامه در دوره عمره امسال 800 هزار زائر را از شانزدهم بهمن ماه تا دهم مرداد به عربستان خواهد فرستاد.

عناوین مرتبط:

حرمين شريفين آغوش خود را به روي عمره گزاران گشود + پخش زنده  

متقاضیان دارای اولویت یک تا 180 به عمره اعزام می شوند 

جزئیات آغاز اعزام زائران ایرانی به عمره اعلام شد

25 بهمن، آغاز اعزام دانشگاهيان به عمره

فرآيند نحوه نقل و انتقال اسناد عمره اعلام شد

اختصاص سهميه عمره مفرده به زوجين جوان  

اسامي دفاتر زيارتي مجاز تهران اعلام شد / ثبت نام عمره‌ي استان تهران روز جمعه  

حج و عمره تبلور وحدت جهان اسلام است  

زائران ایرانی سفيران مكتب اهل بيت (ع) هستند

فرش هاي مسجد النبي (ص) پهن شد  

امكان نقل‌ و‌ انتقال اسناد عمره مفرده پس از پذيرش در كاروان‌ها

آمادگی کادر پزشکی عمره برای اعزام به عربستان  

برنامه زمان بندی اعزام دانشگاهیان علوم پزشکی به عمره  

هشدار مقامات عربستان به افزایش بهای کرایه هتل ها در جده و مکه  

ده درصد لباسهاي وارداتي به کشور عربستان سرطان زا هستند

فاز اول گسترش حيات شمالي مسجدالحرام به پايان رسيد

اعزام دانش آموزان نخبه به عمره مفرده  

افراد معتاد نمی توانند به سفرهای زیارتی بروند  

گزارش - بازار سياه فيش هاي ميليوني حج عمره در يک پياده‌رو  

توصیه هایی قبل از سفر عمره از زبان یک پژوهشگر دینی  


| شناسه مطلب: 9929







نظرات کاربران