همایش «عراق مقاوم» با حضور شخصیت‌های مقاومت در بغداد برگزار شد همایش «عراق مقاوم» با حضور شخصیت‌های مقاومت در بغداد برگزار شد همایش «عراق مقاوم» با حضور شخصیت‌های مقاومت در بغداد برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش «عراق مقاوم» با حضور شخصیت‌های مقاومت در بغداد برگزار شد همایش «عراق مقاوم» با حضور شخصیت‌های مقاومت در بغداد برگزار شد همایش «عراق مقاوم» با حضور شخصیت‌های مقاومت در بغداد برگزار شد همایش «عراق مقاوم» با حضور شخصیت‌های مقاومت در بغداد برگزار شد همایش «عراق مقاوم» با حضور شخصیت‌های مقاومت در بغداد برگزار شد

همایش «عراق مقاوم» با حضور شخصیت‌های مقاومت در بغداد برگزار شد

همایش «عراق مقاوم» با شعار «وحدت و حاکمیت عراق، پیروزی فلسطین و امت اسلام» به همت اتحادیه جهانی علمای مقاومت درعراق برگزار شد.

در همایش «عراق مقاوم» که با شعار «وحدت و حاکمیت عراق، پیروزی فلسطین و امت اسلام» به همت اتحادیه جهانی علمای مقاومت درعراق روز شنبه (3 اسفند ماه) برگزارشد شرکت کنندگان بر مخالفت با طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» و همکاری برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی از کل منطقه تأکید کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از وبگاه خبری المیادین، در این همایش آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق پیام آیت‌الله العظمی      خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران را برای حاضرین قرائت و در ادامه تأکید کرد: با همکاری یکدیگر باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنیم. فلسطین، مادر تمام قضایا در محور مقاومت در برابر دشمن بوده و برای همه ما سمبل حقانیت و مظلومیت است.


شیخ «عبداللطیف الهمیم» رئیس اوقاف اهل سنت عراق، دیگر سخنران این همایش گفت: «با وحدت بین شیعه و سنی تمدن اسلامی و انسانی واحدی ایجاد می‌شود که برای بشریت یک دارایی بزرگ به حساب می‌آید و قدس برای ما یک هویت است که راه را نشانمان می‌دهد».


سفیر فلسطین در بغداد «احمد عقل» نیزطی سخنانی با بیان اینکه عراقی‌ها قدس را چهار بار آزاد کرده‌اند، گفت: «معامله قرن ترامپ هیچ آینده‌ی روشنی ندارد و بر بی‌ارزش بودن آن تأکید می‌کنم».


مفتی یمن، علامه «شمس‌الدین شرف» نیز در سخنرانی خود از مسئولان منطقه خواست در مقابل فتنه‌ی آمریکایی‌ها هوشیار باشند و همان‌طور که یمنیها با اعتراضات در مقابل سفارت‌خانه آمریکا در صنعاء آنان را مجبور به خروج از کشورشان کردند، عراقی‌ها نیز با یکپارچگی، آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند.


به گزارش شبکه خبری العهد «ایرج مسجدی» سفیر کشورمان در بغداد نیز در سخنرانی خود در این همایش به آمریکا که به بهانه مبارزه با تروریسم به دنبال چپاول منابع کشورهای منطقه است، هشدار داد و گفت: عراق برای امنیت و آرامشش به کشورهای دیگر نیاز ندارد.


وی افزود: « آنان که مدعی مبارزه با تروریسم هستند، خودشان تروریسم هستند و چگونه می‌توانند با خودشان مبارزه کنند؟»


بیانیه پایانی


در بیانیه‌ای پایانی همایش عراق مقاوم آمده است: در این همایش، حاضرین همگی بر اخراج آمریکایی‌ها از منطقه با توسل به هر شیوه‌ای تأکید کرده و نقش آمریکا در عراق را حمایت از رژیم صهیونیستی و حفظ منافع آن دانسته و معتقدند با خروج آمریکایی‌ها از عراق پایان اشغالگری صهیونیست‌ها هم کلید می‌خورد.


این بیانیه می افزاید: حاضرین ترور فرمانده قدس سپاه ایران سردار شهید «قاسم سلیمانی» و معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در بغداد توسط آمریکایی‌ها را محکوم کرده و آن را مسئول واقعی این جنایت معرفی کردند و از سازمان ملل خواستند آمریکا را به عنوان عامل اصلی بحران در خاورمیانه بشناسد تا از اقدامات خصمانه آنان در منطقه جلوگیری کند.


در این بیانیه، بخشی نیز به مخالفت با طرح موسوم به معامله قرن اختصاص داده شد و حاضرین آن را دسیسه‌ای ناعادلانه علیه سرزمین و ملت فلسطین اعلام کردند.


علمای حاضر در این همایش، از قدس به عنوان یک شهر عربی و اسلامی نام برده که جدایی هویت عربی و اسلامی آن غیرممکن است و در ادامه بر ضرورت وحدت میان شیعه و سنی تأکید کردند.


در پایان این بیانیه، شرکت کنندگان اقدامات برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم و آن را خیانت علیه امت اسلام قلمداد کردند و آنان را به بازگشت به جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی فراخواندند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران