تعطیلی ۲ هفته‌ای سفرهای زمینی به عتبات عالیات تعطیلی ۲ هفته‌ای سفرهای زمینی به عتبات عالیات تعطیلی ۲ هفته‌ای سفرهای زمینی به عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تعطیلی ۲ هفته‌ای سفرهای زمینی به عتبات عالیات تعطیلی ۲ هفته‌ای سفرهای زمینی به عتبات عالیات تعطیلی ۲ هفته‌ای سفرهای زمینی به عتبات عالیات تعطیلی ۲ هفته‌ای سفرهای زمینی به عتبات عالیات تعطیلی ۲ هفته‌ای سفرهای زمینی به عتبات عالیات

تعطیلی ۲ هفته‌ای سفرهای زمینی به عتبات عالیات

در نشست مشترک سفیر و هیئتی از معاونان وزیر بهداشت ایران با وزیر بهداشت عراق مقرر شد، به مدت دو هفته ورود مسافران و زائران ایرانی از مرزهای زمینی به عراق ممنوع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به همراه هیئتی از معاونان وزیر بهداشت ایران با وزیر بهداشت عراق دیدار کرد.


در این دیدار مقرر شد با توجه به اینکه کشور عراق امکانات و پتانسیل کافی برای پیشگیری‌های لازم در کنترل ویروس کرونا را ندارد، به مدت دو هفته ورود مسافران و زائران ایرانی از مرزهای زمینی به عراق ممنوع شود.


همچنین پیشنهاد باز شدن مرزهای هوایی از طرف جمهوری اسلامی ایران به طرف عراقی مطرح و مقرر شد طرف عراقی تا ۴۸ ساعت آینده نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند. البته هیئت‌های دیپلماسی و افراد وابسته به سفارت و نمایندگی‌های کشورمان در عراق از قانون ممنوعیت ورود مستثنی بوده و مجاز به ورود هستند.


تشکیل کمیته مشترک بین وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور با هدف تبادل روزانه اطلاعات از دیگر تصمیمات این نشست مشترک بود که در آن تصریح شد، در صورت بهبود اوضاع نسبت به بسته بودن مرزها تجدید نظر خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران