ارائه رایگان خدمات درمانی به زائران آزاد کشور در عراق ارائه رایگان خدمات درمانی به زائران آزاد کشور در عراق ارائه رایگان خدمات درمانی به زائران آزاد کشور در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارائه رایگان خدمات درمانی به زائران آزاد کشور در عراق ارائه رایگان خدمات درمانی به زائران آزاد کشور در عراق ارائه رایگان خدمات درمانی به زائران آزاد کشور در عراق ارائه رایگان خدمات درمانی به زائران آزاد کشور در عراق ارائه رایگان خدمات درمانی به زائران آزاد کشور در عراق

ارائه رایگان خدمات درمانی به زائران آزاد کشور در عراق

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر مستقر در عتبات عالیات عراق گفت: تمام زائران کشور که به صورت آزاد به عتبات عالیات سفر کرده باشند می‌توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی و بهداشتی درمانگاه‌های مرکز پزشکی هلال‌احمر در عتبات عالیات بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، ماشاءالله رضايي اظهار داشت: مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر مستقر در شهر كربلاي معلاي عراق داراي 2 درمانگاه ولايت واقع در هتل قصر البدر و درمانگاه نور در هتل قصر الضيافه در نزديكي حرم مطهر امام حسين (ع) است.

وي با توجه به تفاوت تعداد مراجعه كنندگان در مناسبت‌هاي مختلف افزود: در مواقعي تعداد مراجعان بيشتر و در زماني كمتر است اما به طور ميانگين روزانه 250 زائر در درمانگاه ولايت و 100 زائر در درمانگاه نور شهر كربلاي معلي عراق ويزيت مي‌شوند.

رضايي تصريح كرد: در پذيرش زائران آزاد نيز از طرف مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر مستقر در عتبات عاليات عراق ممانعتي نيست و در حد توان خدمات رايگان به اين زوار ارائه مي‌شود و در مواردي نيز زائران غير ايراني مراجعه مي‌كنند كه در حد رفع و رجوع مشكلشان رسيدگي مي‌شود.

وي ادامه داد: در سطح روابط و تجهيزات درمانگاهي هر آنچه درمانگاه‌هاي عراقي دارند مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر مستقر در عتبات عاليات عراق نيز در اختيار دارد، اما در مواردي كه ارائه خدمات فراتر از امكانات درمانگاه‌ها باشد بيمار با آمبولانس و پزشك ايراني به بيمارستان‌هاي عراقي اعزام مي‌شود.

رضايي خاطرنشان كرد: پزشكان عراقي نظر پزشك ايراني را هنگام مداواي فرد اعزامي به بيمارستان‌هاي خود جويا مي‌شوند و در مواردي مانند راديولوژي و دياليز حتي بدون نوبت زائر ايراني را ويزيت مي‌كنند.


| شناسه مطلب: 9931







نظرات کاربران