نعمت های الهی را کوچک نشماریم نعمت های الهی را کوچک نشماریم نعمت های الهی را کوچک نشماریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نعمت های الهی را کوچک نشماریم نعمت های الهی را کوچک نشماریم نعمت های الهی را کوچک نشماریم نعمت های الهی را کوچک نشماریم نعمت های الهی را کوچک نشماریم

نعمت های الهی را کوچک نشماریم

معاون امور بین الملل بعثه معظم رهبری با تاکیدبراینکه نباید نعمت های الهی را کوچک شمرد، تصریح کرد: در امتحانات الهی باید قدر نعمت خداوند را بدانیم و از آن غفلت نکنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد مظلومی روز دوشنبه (5 اسفندماه) درجلسه تواصی درجمع نمازگزاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به دو رویات از امام باقر (ع) اشاره کرد و با تبیین شرایط کنونی در داخل و صحنه بین الملل، مردم ایران اسلامی را پیروز آزمون بزرگ انتخابات دانست.


وی با بیان این روایت از امام باقر(ع) " کَیْفَ أَصْبَحْتَ قَالَ: أَصْبَحْنَا غَرْقَى فِی اَلنِّعْمَةِ، مَوْفُورِینَ بِالذُّنُوبِ، یَتَحَبَّبُ إِلَیْنَا إِلَهُنَا بِالنِّعَمِ، وَ نَتَمَقَّتُ إِلَیْهِ بِالْمَعَاصِی، وَ نَحْنُ نَفْتَقِرُ إِلَیْهِ وَ هُوَ غَنِیٌّ عَنَّا – ازحضرت باقرسوال شد حالتان چگونه است‌؟ ایشان فرمود:غرق در نعمت، آکنده از گناه. خدایمان به سبب نعمت‌ها با ما دوستى مى‌ورزد و ما به سبب نافرمانى‌ها با او دشمنى مى‌کنیم درحالى‌که ما به او نیازمندیم و او از ما بى‌نیاز است، اظهار داشت: در پاسخ امام ظرافتی وجود دارد، آن حضرت به وضع خودشان اشاره نمی کنند بلکه می فرمایند گروه مسلمانان غرق در نعمت اند اما متاسفانه دچار گناه هم هستند.   


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با اشاره به اینکه این وضعیت  برای جامعه ما هم ممکن است اتفاق بیافتد، تلاش دشمن در محورهای مختلف برای ضربه زدن به انتخابات و دلسرد کردن مردم را یادآور شد و گفت: در شرایط امروز و با همه مشکلاتی که دشمنان سعی کردند برسر راه مردم ایجاد کنند، خداوند نعمت برگزاری سرافرازانه  انتخابات را به ما عطا کرد تا از این امتحان سربلند خارج شویم.


معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: هرچند میزان مشارکت مردم  در این انتخابات کاهش یافت اما این میزان مشارکت از متوسط مشارکت و حتی مشارکت های اخیر دربسیاری از کشورهای غربی بالاتر است.


وی با بیان اینکه برخی که تصور می کردند نتوانند در این آزمون موفق شوند تلاش کردند مردم را دلسرد کنند، گفت: دستاوردی با این عظمت اتفاق افتاده است و ما نباید دنبال کوچک کردن این دستاورد و مطرح کردن نقاط ضعف باشیم .


حجت الاسلام و المسلمین مظلومی با تاکید براینکه نباید نعمت های الهی را کوچک شمرد، افزود: رابطه انسان با خدا باید محبت و تداوم دوستی باشد، انسان باید خدا را دوست بدارد و خداوند برای اینکه این علاقه را بین خود و ما ایجاد نماید به ما نعمت عطا می کند.


وی افزود: خداوند به ما هدیه می دهد تا خود را محبوب ما قرار دهد ولی ما با گناهانی که انجام می دهیم متاسفانه خود را نزد باریتعالی از محبوبیت می اندازیم.


وی با بیان اینکه در امتحانات الهی باید قدر نعمت خداوند را بدانیم و از آن غفلت نکنیم،  اضافه کرد: ما که به خداوند محتاجیم از حرکت به سمت او غافلیم  و او که از ما بی نیاز است به سمت ما قدم بر می دارد.


وی همچنین به روایت دیگری از امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: دنیا محل جابجا شدن و تغییر و تحول است و این چنین نیست که ثابت باشد.


معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امام علی (ع) می فرمایند: "الدهرُ یَومانِ: فیَومٌ لَکَ و یَومٌ علَیکَ، فإذا کانَ لکَ فلا تَبطَرْو إذا کانَ عَلیکَ فلا تَحزَنْ، فَبِکِلَیهِما سَتُختَبَرُ- روزگار دو روز است؛ روزى به کام تو و روزى به زیان تو. چون به کام تو بود، سرمست مشو و چون به زیان تو بود، غمناک مباش؛ زیرا هر دو مایه آزمایش توست" اظهار داشت: این نکته فقط مربوط به نمایندگان نیست بلکه زندگی ما را نیز شامل می شود. گاهی اوقات مسئولیتی بعهده فردی گذاشته میشود و گاهی از آن خلع می گردد.


وی افزود: از برنده شدن نباید خیلی خوشحال و سرمست شد و در مقابل از بازنده شدن هم نبایدغم وغصه خورد، انسان با هردو این موارد امتحان می شود. چه وقتی که برنده انتخابات باشد و چه زمانی که درانتخابات پیروز نشود.


وی با اشاره به اینکه در روایات تاکید شده که برای تقویت خاصیت دل کن از دنیا باید به جابجا شدن و تغییردر دنیا اندیشید، گفت : اگر یادمان باشد دنیا در حال چرخش است و همه این موقعیت ها برای امتحان و آزمایش الهی است رفتاری خواهیم کرد که مورد رضایت خداوند باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران