روایتی از شهیدی که ماسک خود را به بیسیم‌چی شیمیایی شده داد روایتی از شهیدی که ماسک خود را به بیسیم‌چی شیمیایی شده داد روایتی از شهیدی که ماسک خود را به بیسیم‌چی شیمیایی شده داد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایتی از شهیدی که ماسک خود را به بیسیم‌چی شیمیایی شده داد روایتی از شهیدی که ماسک خود را به بیسیم‌چی شیمیایی شده داد روایتی از شهیدی که ماسک خود را به بیسیم‌چی شیمیایی شده داد روایتی از شهیدی که ماسک خود را به بیسیم‌چی شیمیایی شده داد روایتی از شهیدی که ماسک خود را به بیسیم‌چی شیمیایی شده داد

روایتی از شهیدی که ماسک خود را به بیسیم‌چی شیمیایی شده داد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه امروز مقابله با کرونا جهاد محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر یک خانواده را از بیماری دور کنیم، کار دفاع مقدسی انجام داده‌ایم، زیرا در دفاع مقدس تمام تلاش ما بر این بود که دشمن را از مردم ایران دور نگه داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سرهنگ عباس بایرامی در گفت وگو با ایسنا، ضمن قدردانی از حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با وجود همه فشارهای روانی و اقتصادی دشمن مردم پای صندوق‌های رای آمدند.


وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان گیلان، افزود: مقابله با این بیماری نیازمند یک نگاه علمی است و همه موظف هستیم به توصیه‌ها و سفارشات مسئولان حوزه بهداشت و سلامت هم در حوزه فردی و هم در حوزه اجتماعی عمل کنیم تا بتوانیم در این بحران فائق آییم لذا اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در راستای کمک به سیستم سلامت کشور کلیه برنامه‌های جمعی پیش رو را متوقف کرده تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.


مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان شیوع بیماری کرونا را یک نوع آزمایش سخت و سنگین برای ما دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ کشور ما با انواع مختلف بیماری‌های همگانی مواجه شده و موفق به عبور از آنها شده است لذا امروز باید دقیق باشیم و التهاب و دلهره به جامعه منتقل نکنیم، زیرا خودباختگی و پیش‌باختگی چند قدم جلوتر از رسیدن به بیماری است.


بایرامی دفاع مقدس را الگوی مقابله با بحران‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس دشمن خیلی تجهیزات نظامی و اطلاعاتی داشت و از نیروی انسانی مسلح برخوردار بود لذا اگر رزمندگان خودباخته و پیش‌باخته بودند نمی‌توانستیم در هیچ کدام از عملیات‌ها پیروز شویم.


وی آیه «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا» را سنت الهی دانست و اضافه کرد:‌ ملتی که مقاوم باشد و اعتماد به نفس داشته باشد و به خدا توکل کند، حتما رحمت و نصرت الهی شامل حال آن ملت خواهد شد.


مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه امروز مقابله با کرونا جهاد محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر یک خانواده را از بیماری دور کنیم، کار دفاع مقدسی انجام داده‌ایم، زیرا در دفاع مقدس تمام تلاش ما بر این بود که دشمن را از مردم ایران دور نگه داریم و اکنون رزمندگان دوران دفاع موظف هستند به عنوان عنصر بهداشتی امدادگری و آگاهی‌رسانی کنند.


بایرامی سوءاستفاده برخی از افراد از شرایط ایجاد شده برای منافع دنیایی را جنگ با مردم دانست و اضافه کرد: مردم نه تنها نباید عامل احتکار و گران‌فروشی اقلام بهداشتی باشند، بلکه باید ایثار و انفاق را سرلوحه خود قرار دهند.


وی سردار شهید «حسین املاکی» را یکی از نمادهای ایثارگری مردم گیلان دانست و گفت: شهید املاکی وقتی دید جوان بیسیم‌چی شیمیایی شده و ماسک ندارد، ماسک خود را برداشت و به صورت او زد. البته هر دو شهید شدند، اما به آیندگان نشان دادند در هر شرایطی می‌توان ایثار کرد و از خود گذشت لذا شهید املاکی تا ابد در ذهن مردم جای دارد.


مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان جلوگیری از ابتلای خود و خانواده و دوستان و همکاران به کرونا را نیازمند ایثار و از خود گذشتگی توام با راهکارهای علمی دانست و یادآور شد: بچه‌های جنگ به خط می‌زدند و معبر باز می‌کردند تا یک گردان را از زیر آتش دشمن نجات دهند و امروز نیز به ایثار از نوع دفاع مقدس نیاز داریم و باید مانند شهدا عمل کنیم.


وی سردار حسین املاکی را یکی از مهمترین نمادهای موزه دفاع مقدس گیلان دانست و اظهار کرد: گیلان نمادهای فراوان ایثار و مقاومت دارد، اما می‌خواهیم به بهترین وجه ممکن نمادی از سردار املاکی به عنوان نماد ملی در موزه ایجاد کنیم.


بایرامی فرهنگ ایثار و شهادت را دارای آثار و برکات فراوان دانست و یادآور شد:‌ باید به مردم امید دهیم و آنان را به رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی ترغیب کنیم تا ان‌شاءالله زودتر از سایر کشورها به بهبودی برسیم.


| شناسه مطلب: 99328




کرونا ایثار بهداشت



نظرات کاربران