نهایی شدن اجاره مسکن حج 99 در مدینه و مکه نهایی شدن اجاره مسکن حج 99 در مدینه و مکه نهایی شدن اجاره مسکن حج 99 در مدینه و مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نهایی شدن اجاره مسکن حج 99 در مدینه و مکه نهایی شدن اجاره مسکن حج 99 در مدینه و مکه نهایی شدن اجاره مسکن حج 99 در مدینه و مکه نهایی شدن اجاره مسکن حج 99 در مدینه و مکه نهایی شدن اجاره مسکن حج 99 در مدینه و مکه

نهایی شدن اجاره مسکن حج 99 در مدینه و مکه

در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری وسازمان حج و زیارت اعلام شد: اجاره مسکن زائران حج 99 در شهرهای مدینه و مکه نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین نشست که امروز به ریاست       حجت الاسلام والسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد آقای نصراله فرهمند عضو کارگروه مسکن حج 99 ازنهایی شدن فرآیند اجاره هتل‌های زائران حج آینده درشهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره خبر داد.


وی با اشاره به محورهای مذاکرات هیئت مسکن حج با طرف های سعودی، گفت: حدود 90 هتل برای اسکان زائران حج آینده دراین دو شهر درنظرگرفته شده است و هتل هایی که واحد بازرسی موافق نبود، اجاره نشدند.


آقای فرهمند افزود: با توجه به دستورالعمل های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و با تلاش صورت گرفته درهزینه اجاره هتل های مکه نسبت به حج گذشته صرفه جویی صورت گرفته است


درادامه این جلسه، رئیس سازمان حج وزیارت به اعلام آمادگی واحدهای مختلف اجرایی برای ثبت نام ازدارندگان قبوض اولویت دارتشرف به حج ازنهم اسفند ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور و درمسیر خدمات‌رسانی روان‌تر و آسان‌تر به زائران، برای افرادی که ثبت نام می کنند مدت زمان بیشتری برای تحویل مدارک ثبت نام در نظر گرفته شده است.


در این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت لزوم بکارگیری نتایج جلسات آسیب‌شناسی برای ارتقای خدمت به حجاج را یادآور شد و بر اطلاع رسانی درخصوص مراحل ثبت نام تاکید کرد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین خواستار بازنگری در مفاد قرارداد امضا شده در حوزه خدمات هیئت پزشکی در حج گذشته شد و برتسریع در انعقاد آن تاکید کرد.


وی گفت: شرح وظایف و مسئولیت واحدهای مختلفی که به حجاج خدمات ارائه می دهند باید روشن و دقیق مشخص  و در مسیر مدیریت امکانات و صرفه جویی حرکت شود.


درادامه این جلسه آقایان اکبررضایی سرپرست معاونت حج و عمره، محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات عالیات و حسین اسماعیلی مدیر دفتر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری از اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده  در حوزه مسئولیت خود گزارش دادند.


برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با توجه به نکات و برخی مشکلات مطرح شده تصریح کرد: از تکرار مشکلات باید پرهیز و تلاش گردد موجبات آرامش خاطرهرچه بیشتر زائران فراهم شود.


سرپرست حجاج ایرانی همچنین در آغاز این نشست از حضورآگاهانه ملت فداکار ایران اسلامی درپای صندوق های رای با توجه به شرایط خاص کشور و توطئه چینی دشمنان تقدیر کرد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: با وجود تلاش شبانه روزی دشمنان و رسانه های معاند برای ایجاد یاس و ناامیدی در مردم و مطرح کردن ویروس کرونا برای ایجاد دلهره در کشور، یکبار دیگر شاهد نقش آفرینی این مردم عزیز بودیم که به وظیفه شرعی و اجتماعی خود عمل کردند به نحوی که میزان مشارکت حتی نسبت به برخی کشورهای دیگر بیشتر بود، بدیهی است هر کشوری در شرایط ایران اسلامی وارد انتخابات می شد مانند مردم ایران سرفراز بیرون نمی آمد.


وی با بیان اینکه مجلس دهم مجلسی کم اثر بود، ابراز امیدواری کرد که مجلس یازدهم بتواند کاستی ها را جبران و خدمتگزاری به مردم را هرچه بیشترتحقق بخشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران