توصیه‌های آیت‌الله العظمی صافی به مناسبت ماه رجب توصیه‌های آیت‌الله العظمی صافی به مناسبت ماه رجب توصیه‌های آیت‌الله العظمی صافی به مناسبت ماه رجب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های آیت‌الله العظمی صافی به مناسبت ماه رجب توصیه‌های آیت‌الله العظمی صافی به مناسبت ماه رجب توصیه‌های آیت‌الله العظمی صافی به مناسبت ماه رجب توصیه‌های آیت‌الله العظمی صافی به مناسبت ماه رجب توصیه‌های آیت‌الله العظمی صافی به مناسبت ماه رجب

توصیه‌های آیت‌الله العظمی صافی به مناسبت ماه رجب

آیت‌الله صافی در توصیه‌هایی به مناسبت ماه رجب تأکید کرد: عزیزان، این اوقات گران‌بها را غنیمت دانسته و برای خود و دیگران و نجات ممالک اسلامی از دشمنان اسلام و پیروزی و سربلندی مسلمانان جهان دعا کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با ورود به ماه پرخیر و برکت رجب المرجب حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در توصیه‌هایی به برادران و خواهران مؤمن استفاده لازم از فیوضات این ماه مبارک را متذکر شده‌اند. متن توصیه‌های این مرجع تقلید به شرح زیر است:


 


بسم الله الرحمن الرحیم


سلام بر ماه رجب، سلام بر رجبیون، سلام و تحیات بر روزه‌داران، سلام بر شما عزیزانی که ندای «این الرجبیون» را لبیک گفته، و بر سر سفره‌ی رحمت خداوند متعال نشسته و از نعمت‌های بیکران آن، بهره‌مند می‌شوید. بر خود ببالید، و به این سعادت بزرگ افتخار نمایید و شکر خدای منّان را به جا آورید.


کدام لذت دنیایی را می‌توان با این لذات حالات خوش معنوی مقایسه نمود؟ کجایند آنان که به فکر عیش و نوش مادی و تفریح‌های غیر سالم همراه با گناه و لذات زودگذر دنیا هستند؟ این الملوک واین ابناء الملوک؟ آیا می‌توان برای قرب به خداوند و رسیدن به مقام والای انسانیت، ارزشی مادی معیّن نمود؟ هرگز، هرگز؛ اینجاست که باید آیه‌ی شریفه‌ی قرآن را با توجه و تدبّر تلاوت نمود: «یا ایها الذین امنوا استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم».ای کسانی که به خدا و پیامبر، ایمان آورده‌اید، به خداوند و پیامبر او پاسخ بگویید، آنگاه که شما را می‌خوانند تا حیات و زندگی واقعی به شما هدیه کنند.


آری! این است حیات حقیقی و این است زندگی سرشار از معنویت و روح پاک و تهذیب نفس و تقرّب به خداوند متعال. خود را برای انجام وظایف و تکالیف الهی آماده می‌کنیم و به پیامبر بزرگ رحمت، حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله عرض می‌کنیم:


در این دوره که وجود نازنین و شریف دوازدهمین فرزند برومند شما، امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در غیبت به سر می‌برند، همه‌ی ما ـ بویژه جوانان و روزه‌داران ـ با تمام وجود اعلام می‌نماییم که مانند یک سرباز فداکار و آماده، از احکام نورانی اسلام و معارف غنی اهل بیت علیهم‌السلام حمایت نموده و وظیفه‌ی خود می‌دانیم امر به معروف و نهی از منکر را در میان جامعه‌ی خویش انجام داده و با بدعت‌ها و مطالب انحرافی از دین برخورد داشته و این افتخار را تا ظهور موفور السّرور آن ولیّ دوران و قطب عالم امکان برای خود محفوظ بداریم.


عزیزان! این اوقات گران‌بها را غنیمت داشته و برای خود و دیگران و برای نجات ممالک اسلامی از دشمنان اسلام و پیروزی و سربلندی مسلمانان جهان، دعا کنید و فرج حضرت بقیةالله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند متعال مسئلت نمایید.


اللهم عجّل فرجه و قرّب زمانه واجعلنا من اعوانه و انصاره امین رب العالمین.




نظرات کاربران