اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع

اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع

مدیرحج و زیارت کرمان گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر بیت الله الحرام در قالب ۲۵ کاروان از این استان درحج آینده اعزام خواهند شد.

محمود عرب‌نژاد مدیر حج و زیارت استان کرمان امروز چهارشنبه(۷ اسفندماه) در گفتگو با خبرنگاران گفت: مراحل ثبت‌نام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاران حج تمتع که در سال‌های قبل ثبت‌نام کرده‌اند برای تشرف در حج ۹۹ فراهم شده است.


عرب‌نژاد بیان کرد: زائران باید در فرآیند حج سال آینده انتخاب کاروان، ثبت‌نام و پرداخت مرحله اول هزینه حج به ‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری را انجام دهند.


مدیرکل حج و زیارت کرمان اظهار کرد: برای انتخاب کاروان نیاز به حضور زائران در دفاتر زیارتی در روزهای اول ثبت‌نام‌ نیست.


وی بیان کرد: زائرانی که قبلاً در سامانه reserv.haj.ìr وارد شده و اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند باید از روز جمعه، ۹ اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح که ثبت‌نام سراسری حج تمتع شروع خواهد شد وارد همان سامانه شوند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و به مرور زمان به دفاتر زیارتی و مدیران کاروان ها مراجعه و مدارک خود را تحویل دهند تا ثبت‌نام نهایی آن‌ها انجام شود.


عرب‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۲۵ کاروان به حج اعزام خواهد کرد، گفت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۸۶ در مرحله اول می‌توانند وارد سامانه شوند و برای حج تمتع ۹۹ ثبت‌نام کنند.


وی تصریح کرد: چنانچه ظرفیت کاروان‌ها تا تاریخ ۳۱ فروردین ۸۶ تکمیل نشد ظرفیت جدید تا ۱۵ اردیبهشت ۸۶ به مردم اعلام خواهد شد تا برای ثبت‌نام اقدام کنند و مرحله دوم به‌صورت روزشمار است که از طریق سازمان حج و زیارت و اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.


عرب‌نژاد بیان کرد: زائران در قسط اول مبلغ ۲۵ میلیون تومان از طریق سامانه واریز می کنند و نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست، در قسط اول مبلغ ودیعه گذاری و سود دوران سپرده‌گذاری محاسبه شده و از ۲۵ میلیون تومان کم  و مابقی پرداخت می‌ شود.


مدیر حج و زیارت استان کرمان به زائران حج تمتع سال آینده توصیه کرد از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند و زائرانی که گذرنامه دارند باید اعتبار آن، تا ۳۰ دی سال آینده باشد.


| شناسه مطلب: 99347




کرمان ثبت نام حج 99



مطالب مرتبط

نظرات کاربران