اعزام بیش از ۳۵۰۰ زائر کرمانی به حج تمتع

مدیرحج و زیارت کرمان گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر بیت الله الحرام در قالب ۲۵ کاروان از این استان درحج آینده اعزام خواهند شد.

محمود عرب‌نژاد مدیر حج و زیارت استان کرمان امروز چهارشنبه(۷ اسفندماه) در گفتگو با خبرنگاران گفت: مراحل ثبت‌نام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاران حج تمتع که در سال‌های قبل ثبت‌نام کرده‌اند برای تشرف در حج ۹۹ فراهم شده است.


عرب‌نژاد بیان کرد: زائران باید در فرآیند حج سال آینده انتخاب کاروان، ثبت‌نام و پرداخت مرحله اول هزینه حج به ‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری را انجام دهند.


مدیرکل حج و زیارت کرمان اظهار کرد: برای انتخاب کاروان نیاز به حضور زائران در دفاتر زیارتی در روزهای اول ثبت‌نام‌ نیست.


وی بیان کرد: زائرانی که قبلاً در سامانه reserv.haj.ìr وارد شده و اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند باید از روز جمعه، ۹ اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح که ثبت‌نام سراسری حج تمتع شروع خواهد شد وارد همان سامانه شوند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و به مرور زمان به دفاتر زیارتی و مدیران کاروان ها مراجعه و مدارک خود را تحویل دهند تا ثبت‌نام نهایی آن‌ها انجام شود.


عرب‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۲۵ کاروان به حج اعزام خواهد کرد، گفت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۸۶ در مرحله اول می‌توانند وارد سامانه شوند و برای حج تمتع ۹۹ ثبت‌نام کنند.


وی تصریح کرد: چنانچه ظرفیت کاروان‌ها تا تاریخ ۳۱ فروردین ۸۶ تکمیل نشد ظرفیت جدید تا ۱۵ اردیبهشت ۸۶ به مردم اعلام خواهد شد تا برای ثبت‌نام اقدام کنند و مرحله دوم به‌صورت روزشمار است که از طریق سازمان حج و زیارت و اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.


عرب‌نژاد بیان کرد: زائران در قسط اول مبلغ ۲۵ میلیون تومان از طریق سامانه واریز می کنند و نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست، در قسط اول مبلغ ودیعه گذاری و سود دوران سپرده‌گذاری محاسبه شده و از ۲۵ میلیون تومان کم  و مابقی پرداخت می‌ شود.


مدیر حج و زیارت استان کرمان به زائران حج تمتع سال آینده توصیه کرد از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند و زائرانی که گذرنامه دارند باید اعتبار آن، تا ۳۰ دی سال آینده باشد.


| شناسه مطلب: 99347




کرمان ثبت نام حج 99



مطالب مرتبط

نظرات کاربران