اعزام دانشگاهیان به عمره از 25 بهمن تا پنجم اردیبهشت سال آینده اعزام دانشگاهیان به عمره از 25 بهمن تا پنجم اردیبهشت سال آینده اعزام دانشگاهیان به عمره از 25 بهمن تا پنجم اردیبهشت سال آینده بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام دانشگاهیان به عمره از 25 بهمن تا پنجم اردیبهشت سال آینده اعزام دانشگاهیان به عمره از 25 بهمن تا پنجم اردیبهشت سال آینده اعزام دانشگاهیان به عمره از 25 بهمن تا پنجم اردیبهشت سال آینده اعزام دانشگاهیان به عمره از 25 بهمن تا پنجم اردیبهشت سال آینده اعزام دانشگاهیان به عمره از 25 بهمن تا پنجم اردیبهشت سال آینده

اعزام دانشگاهیان به عمره از 25 بهمن تا پنجم اردیبهشت سال آینده

دیر کل اداره فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه مرحله دوم اعزام دانشگاهیان به حج عمره از 25 بهمن ماه آغاز و تا 5 اردیبهشت سال آینده ادامه دارد، گفت: پیش از سفر دانشگاهیان، بحث آموزشهای پیش از سفر به دو صورت حضوری و غیر حضوری صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از  ایسنا ، دكتر جليل دارا ، با اشاره به اعزام 25 هزار دانشگاهي به سفر عمره مفرده در مرحله دوم اعزام دانشگاهيان، عنوان كرد: از اين تعداد دانشگاهي، 12 هزار نفر از دانشجويان دانشگاه‌هاي تحت پوشش وزارت علوم هستند.

وي با اشاره به آموزش حضوري حج گزاران، اظهاركرد: آموزشهاي حضوري در قالب نشست‌هاي آموزشي ويژه دانشجويان عمره گزار به صورت استاني در دانشگاه‌هاي مادر هر استان برگزار مي‌شود.

مدير كل اداره فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه تاكنون در 18استان اين نشستها برگزار شده است، تصريح كرد: تا زمان آغاز اعزام دور دوم دانشگاهيان به حج عمره، در 31 استان كشور اين نشست‌ها برگزار مي‌شود كه در اين سلسله نشست‌ها اساتيد حوزه و دانشگاه و اساتيدي كه آشنا به مسائل حج هستند حضور پيدا مي‌كنند.

وي با اشاره به موضوعات اين نشست‌ها عنوان كرد: آشنايي دانشجويان با فلسفه حج، شيعه شناسي، نقد وهابيت، نقد گفتمان وهابيت، آشنايي با اماكن زيارتي عربستان و دانستني‌هاي سفر و كليه مسائل مبتلا به دانشجويان در طول سفر از موضوعات اين سلسله نشستهاست.

دارا با بيان اينكه در تهران براي دانشجويان مجرد 4 بهمن و براي دانشجويان متاهل 18 بهمن ماه در دانشگاه علم و صنعت اين نشست‌ها برگزار مي‌شود، گفت: حدود 2 هزار پسر مجرد و 2 هزار زوج دانشجو در اين جلسات آموزشي و توجيهي شركت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه در بحث آموزش‌هاي غير حضوري پيش از سفر، سلسله كتب آموزشي ويژه عمره دانشگاهيان به صورت هديه در اختيار دانشگاه‌هاي سراسر كشور قرار مي‌گيرد، اظهاركرد: از سوي اداره فرهنگي وزارت علوم براي هر نفر 12 جلد كتاب و مجموعا حدود 144 هزار جلد در اختيار دانشگاه‌هاي سراسر كشور قرار مي‌گيرد.

مدير كل اداره فرهنگي وزارت علوم در خاتمه خاطرنشان كرد: در مورد فعاليت‌هاي فرهنگي پس از سفر عمره نيز مي‌توان به برگزاري جشنواره «تولد نو» كه پنجمين دوره آن توسط معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد در سال جاري برگزار مي‌شود، اشاره كرد.


| شناسه مطلب: 9936







نظرات کاربران