«ذبح عظیم» در خاندان اهل بیت(ع) «ذبح عظیم» در خاندان اهل بیت(ع) «ذبح عظیم» در خاندان اهل بیت(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«ذبح عظیم» در خاندان اهل بیت(ع) «ذبح عظیم» در خاندان اهل بیت(ع) «ذبح عظیم» در خاندان اهل بیت(ع) «ذبح عظیم» در خاندان اهل بیت(ع) «ذبح عظیم» در خاندان اهل بیت(ع)

«ذبح عظیم» در خاندان اهل بیت(ع)

نویسنده کتاب «ذبح عظیم» با استناد به آیه «وفدیناه بذح عظیم» که اشاره به داستان قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) دارد، معتقد است که این ذبح شامل حال امام حسین(ع) شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عبدالحسين رييس‌السادات، مترجم اين اثر، ، محمد طاهرالقادري، نويسنده اين اثر را يكي از افرادي كه به اهل بيت(ع) عشقي عميق دارد، برشمرد و گفت: خداوند ذبح عظيم را براي يكي از فرزندان ابراهيم(ع) مقرر كرده بود، ذبحي كه شامل حال اسماعيل(ع) نشد‌، اما در قرون بعدي در اهل بيت پيامبر اسلام(ص) كه از نوادگان وي به شمار مي‌آمدند، اتفاق افتاد.

وي افزود: نويسنده در اين كتاب بيان مي‌دارد كه خداوند ثواب اين ذبح را از اسماعيل (ع) برگرفت و آن را بر امام حسين(ع) روا داشت. به اعتقاد او، واقعه عاشورا همان ذبح عظيمي است كه در قرآن از آن سخن به ميان آمده و سرانجام در اهل بيت(ع) حادث شد.

رييس‌السادات نتيجه‌گيري استدلال‌هاي نويسنده اين كتاب را پذيرفتني دانست و گفت: در برخي روايات از امام حسين(ع) با عنوان «ذبيح» نام برده مي‌شود. همچنين اين امام در راه خدا كشته شد و هيچ مستمسك ديگري در ريخته شدن خون او وجود نداشته است، بنابراين استدلال طاهرالقادري چندان دور از واقعيت به نظر نمي‌رسد. 

وي در پايان گفت: ترجمه كتاب «ذبح عظيم» از سوي انتشارات مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.


| شناسه مطلب: 9938







نظرات کاربران