صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود

صحن «امام محمدباقر(ع)» در کاظمین ساخته می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از پروژه جدید ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین خبر داد و گفت: پنج استان به عنوان استان های معین، کار جمع آوری نذورات برای ساخت این صحن را بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «موسی جوینده» امروز شنبه (10 اسفند ماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: محبت و ارادات مردم خراسان جنوبی به اهل بیت علیه السلام بی‌‌نظیر است و در کشور سرانه جمع آوری نذورات به ازای هر نفر، سه هزار تومان می باشد، اما در خراسان جنوبی حدود ۶ هزار تومان است.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ کارگاه قالی بافی عتبات در استان، گفت: در این کارگاه ها حدود ۱۳ هزار نفر از بانوان بافنده در این امر خیر همکاری دارند.


جوینده با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در بحث اعزام نیروی کار متخصص به عتبات در سطح کشور پیشتاز است، افزود: در حال حاضر این نیروهای متخصص در بازسازی نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا فعالیت دارند.


وی ادامه داد: امسال موکب های اربعین حسینی استان خراسان جنوبی در مناطق مختلف سیل زده کشور و تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد سلیمانی در کرمان مستقر شدند و به مردم خدمت ارائه کردند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲ موکب استان به مدت ۱۲ روز  در منطقه سیل زده دلگان از استان سیستان و بلوچستان مستقر شدند، عنوان کرد: این موکب ها در هر وعده حدود ۵ هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع می کردند.


جوینده تاکید کرد: تاکنون مردم استان خراسان جنوبی ۷۰ میلیون تومان به منطقه سیل زده دلگان کمک نقدی و غیرنقدی کردند.


وی از پروژه جدید ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در شهر مقدس کاظمین خبر داد و افزود: پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قم و فارس به عنوان استان های معین، کار جمع آوری نذورات برای ساخت این صحن را بر عهده دارند که دبیری این استان ها را به خراسان جنوبی محول کرده‌اند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برآورد اولیه ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین ۲۰۰ میلیارد تومان است که طی چهار سال باید احداث شود، افزود: تاکنون ۴۳۰ میلیون تومان برای این پروژه به تهران ارسال شده است و ۱۰۰ میلیون تومان نیز تا پایان سال اختصاص خواهیم داد.


جوینده با تاکید بر اینکه برای بازسازی عتبات عالیات طرح های مختلف در حال پیگیری است، تصریح کرد: بانوان خراسان جنوبی با پخت شیرینی و فروش آن، کارگری در مزارع پنبه، زرشک پاک‌کنی و قالی‌بافی برای بازسازی عتبات عالیات کمک می کنند.


وی افزود: امسال مردم قاینات ۴۰ کیلوگرم زعفران برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند و ما باید قدر این مردم و محبین اهل بیت علیه السلام را بدانیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران