رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با کرونا معصیت شرعی است رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با کرونا معصیت شرعی است رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با کرونا معصیت شرعی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با کرونا معصیت شرعی است رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با کرونا معصیت شرعی است رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با کرونا معصیت شرعی است رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با کرونا معصیت شرعی است رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با کرونا معصیت شرعی است

رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با کرونا معصیت شرعی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رعایت نکردن بهداشت فردی در مقابله با ویروس کرونا را معصیت شرعی دانست و گفت: انسان باید تلاش کند خودش و دیگران را از این شرایط خطرساز مصون بدارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: همه افراد جامعه در این روزها موظف هستند از نظر شرعی و عقلی خودشان را درگیر این بیماری نکنند و بهداشت‌ فردی را که متخصصین سفارش کرده رعایت کنند.


وی ادامه داد: اگر افراد بهداشت فردی را رعایت نکنند معصیت شرعی کرده، چون دفع ضرر محتمل اگر محتمل هم قوی باشد از اهمیت زیادی برخوردار است و انسان باید تلاش کند خودش و دیگران را از این شرایط خطر مصون بدارد.


این استاد حوزه در مورد تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و سایر اماکن مقدس، افزود: در این موارد نمی‌توان نظر قطعی داد و دشوار است که انسان دراین مورد اظهار نظر کند؛ چرا که مردم به این مکان‌های مقدس تبرک می‌جویند. بنابراین افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند برای حضور در حرم بیشتر رعایت کنند و فاصله خود را با سایر افراد و ضریح حفظ کنند؛ مسئولان نیز باید ورودی حرم و فضای داخلی حرم را به خوبی ضدعفونی کنند و تدابیری بیندیشند که آلودگی به حداقل برسد که این کار در حال انجام است.


عضو شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه در این شرایط نباید دچار افراط و تفریط شویم چرا که اگر بخواهیم وسواس زیادی داشته باشیم زندگی مان مختل می‌شود، بیان کرد: نباید این مسئله مهم کشور را نادیده گرفت؛ بلکه باید به سخن مسئولان و متخصصان گوش فراداد و کسی که رعایت می‌کند احتمال عقلایی مبتلا منتفی است.


آیت‌الله غروی تصریح کرد: در این شرایط باید در مورد همه مکان‌ها برخورد متعادل داشته باشیم، مردم سوار ماشین و وسایل نقلیه عمومی می‌شوند، حتی گاهی به خرید نیز می‌روند، اما نوبت به حرم که می‌رسد از تعطیلی سخن می‌گویند. این برخوردها صحیح نیست.


وی با اشاره به دعا و توسل، بیان کرد: یکی از عوامل تأثیرگذار در دفع بلایا، دعا و انابه به درگاه الهی است و تا خدا نخواهد نمی‌توانیم این ویروس را از بین ببریم.




نظرات کاربران