تلاش رژیم صهیونیستی برای جداسازی بیت‌المقدس تلاش رژیم صهیونیستی برای جداسازی بیت‌المقدس تلاش رژیم صهیونیستی برای جداسازی بیت‌المقدس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تلاش رژیم صهیونیستی برای جداسازی بیت‌المقدس تلاش رژیم صهیونیستی برای جداسازی بیت‌المقدس تلاش رژیم صهیونیستی برای جداسازی بیت‌المقدس تلاش رژیم صهیونیستی برای جداسازی بیت‌المقدس تلاش رژیم صهیونیستی برای جداسازی بیت‌المقدس

تلاش رژیم صهیونیستی برای جداسازی بیت‌المقدس

«عیسی حنا»، دبیرکل هیئت اسلامی ـ مسیحی برای یاری قدس و مقدسات فلسطین، امروز در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به جداسازی بیت‌المقدس گفت: رژیم غاصب صهیونیستی بیت‌المقدس را مملو از حضور شهرک‌نشینان و شهرک‌سازی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پایگاه خبری الهدف نوشت: دبیرکل هیئت اسلامی ـ مسیحی برای یاری قدس و مقدسات، در این بیانیه‌ تصریح کرد: اشغالگران با شهرک‌سازی در سه حلقه شهر بیت‌‌المقدس را محاصره کرده است. حلقه اول مسجد‌الاقصی و «شهر قدیم قدس»، حلقه دوم محله‌های قدس و حلقه سوم روستاهای اطراف فلسطین اشغالی است. اشغالگران بالای تپه‌ها و دره‌ها و بر روی زمین‌های غصبی و باقیمانده ویرانه‌های روستاهای فلسطینی تعداد زیادی شهرک‌های مسکونی احداث کردند.


وی افزود: در ضلع شمالی شهر بیت‌المقدس محله‌ای به نام «اشکول» در مجاورت محله «شیخ الجراح» و «شهرک شابیرا» در «کوه سکوبس» ساخته شده است. علاوه بر این یک گروه بزرگ شهرک‌نشین در «جبل زیتون» و «شهرک راموت» در «سرزمین‌های پیامبر ساموئل» «شهرک آتاروت» در «سرزمین‌های الرام» و «بیت حنینا»، دو شهرک در «سرزمین‌های جبل المکابر»، «شهرک گیلا» در «سرزمین‌های بیت صفا»، دو شهرک در سرزمین‌های «شیخ جره» و در بخش مرکزی «کوه اسکوپرس» توسط اشغالگران نیز ایجاد شده است. رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال جداسازی بیت‌المقدس از طریق ایجاد یک دیوار است.


حنا همچنین نسبت به خطر حفاری‌های انجام شده از سوی اشغالگران در زیر شهر قدیم قدس و مسجدالاقصی هشدار داد و گفت: صهیونیست‌ها قصد دارند با از بین بردن تمامی ساختمان‌های اطراف «دیوار البراق» این سازه را  بیش از پیش به معرض نمایش بگذارند.


یادآور می‌شود؛ رژیم صهیونیستی از آغاز اشغالگری شهر قدس در سال ۱۹۶۷ میلادی، اقدام به حفاری در زیر این شهر به ویژه شهرک قدیمی و اطراف مسجدالاقصی با هدف کوچاندن فلسطینی‌ها و تسلط بر محوطه‌های حرم قدسی کرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران