هماهنگی وزارت بهداشت عراق و عتبات مقدسه برای پیشگیری از کرونا

مقامات وزارت بهداشت عراق از هماهنگی با عتبات مقدسه در این کشور برای پیشگیری از ابتلای زائران به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، وزارت بهداشت عراق از هماهنگی با عتبات مقدسه در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بخصوص در میان زائران خبر داد.


خبرگزاری رسمی عراق (واع) امروز چهارشنبه گزارش کرد که وزارت بهداشت و محیط زیست اعلام کرد با «وقف شیعی» و «عتبات مقدسه» هماهنگی کرده تا اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام شود.


«امیر علی الحسون» مدیر اداره تبلیغات و اطلاع‌رسانی حوزه محیط‌زیست وزارت بهداشت عراق در این خصوص به «واع» گفت، طرح‌هایی برای هماهنگی با عتبات مقدسه، دبیرخانه وقت شیعی در کربلای مُعلّی، سامراء و کاظمین در حال اجراست که زائران جهت پیشگیری چطور رفتار کنند.


به گفته این مقام عراقی، «سازمان یونیسف هشتاد تابلو بزرگ به عراق خواهد داد که حاوی راهنمایی‌هایی است که زائران باید آن را رعایت کنند. همچنین اطلاعیه‌هایی منتشر خواهد شد که در آن راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس برای زائران تشریح شده است».


تاکنون بر اساس اعلام رسمی منابع عراقی، سی و یک نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیشترین تعداد متعلق به استان بغداد (پایتخت) است و تاکنون چهارده نفر ثبت شده است. استان‌های کرکوک، پنج نفر، سلیمانیه چهار نفر، نجف سه نفر، واسط دو نفر، و میسان و بابل و کربلا هر کدام یک نفر را ثبت کرده‌اند.


ویروس کرونا که شیوع آن از چین آغاز شده است، تاکنون به نزدیک به هشتاد کشور سرایت کرده و تاکنون حدود نودوسه‌ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. کشورهای عربی نیز از این سرایت در امان نمانده و دست کم ده کشور عربی از جمله امارات، عراق، لبنان، عربستان، کویت و قطر اعلام کرده‌اند که ویروس به شهروندان آنان سرایت کرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران