از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم

از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدابیر اندیشیده شده برای بهره‌مندی زائران، مجاوران و بینندگان شبکه‌های مختلف رسانه ملی به ویژه شبکه استانی خراسان رضوی از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر امام رضا(ع) را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدابیر اندیشیده شده برای بهره‌مندی زائران، مجاوران و بینندگان شبکه‌های مختلف رسانه ملی به ویژه شبکه استانی خراسان رضوی از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر امام رضا(ع) را تشریح کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی‌نژاد به خبرنگار قدس گفت: این برنامه‌ها به صورت زنده و مستقیم از محل استودیوی صحن انقلاب اسلامی حرم منور امام هشتم(ع) و با حضور سخنرانان، مداحان، ذاکران، قاریان و مؤذنان بارگاه مقدس حضرت ثامن‌الحجج(ع) اجرا خواهد شد.


وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده صبح‌ها از ساعت ۱۱ آغاز و تا پایان نماز جماعت ظهر و عصر که در محل صحن‌های مقدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت.


این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در نوبت عصر هم برنامه‌های تدارک دیده شده نیم ساعت پیش از اذان مغرب آغاز و تا نیم ساعت پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا که در صحن‌های مطهر برگزار می‌شود، ادامه دارد.


معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در زمینه برگزاری ادعیه توسل و کمیل در بارگاه منور حضرت ثامن‌الائمه(ع) نیز گفت: مراسم دعای توسل و دعای کمیل در شب چهارشنبه و شب جمعه، نیم ساعت پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا توسط سخنرانان و ذاکران و مداحان حرم مطهر رضوی و از محل استودیوی صحن انقلاب اسلامی به صورت زنده و مستقیم اجرا خواهد شد.


شریعتی‌نژاد درباره علت تصمیم‌گیری برای انجام این کار اظهار کرد: به دلیل اعمال محدودیت‌های مربوط به پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری ویروس کرونا در سطح مجموعه اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و جلوگیری از تجمع و ازدحام زائران، مجاوران گرامی، همچنین به دلیل فراهم آوردن شرایط و امکاناتی برای بهره‌مندی زائران و مجاوران و بینندگان شبکه‌های مختلف رسانه ملی که از داخل منزل خود پیگیر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر امام رضا(ع) هستند، تصمیم بر این گرفته شد تا به صورت آزمایشی، اجرای زنده و مستقیم مراسم و برنامه‌های فرهنگی و ادعیه و زیارات مختلف از طریق استودیوی صحن انقلاب اسلامی در بارگاه مطهر امام هشتم(ع) انجام شود.


این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس هماهنگی با مسئولان ذی‌ربط، صوت و تصویر این مراسم از طریق سیستم صوتی و بلندگوها و تلویزیون‌های پهن‌پیکر حرم منور رضوی در داخل صحن‌های مقدس برای بهره‌مندی زائران که در فضای باز بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) حضور دارند پخش می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد در راستای حفظ سلامت و ایمنی زائران و جلوگیری از ازدحام و تجمع و برای بهره‌مندی زائران، مجاوران و بینندگان شبکه‌های مختلف رسانه ملی و رعایت اصول بهداشتی و ایمنی اعلام شده برای جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری ویروس کرونا و جهت رفاه حال زائران و مجاوران انجام می‌شود.


 


از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم


معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از برنامه‌ها و راهکارهای ارتباط زائران با بارگاه مطهر رضوی از طریق امکانات غیرحضوری اشاره و یادآور شد: یکسری از مجموعه برنامه‌های دیگر به صورت غیرحضوری برای بهره‌مندی زائران و مجاوران در نظر گرفته شده است از قبیل: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ۱۲ تا ۱۲ که از ۱۲ بهمن امسال آغاز شده و تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ادامه دارد که در زمینه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب است.


وی اضافه کرد: زائران و مجاوران با مراجعه به نشانی اینترنتی. ir۱۲ta۱۲ می‌توانند ضمن دانلود کردن کتاب مخصوص این مسابقه و پس از مطالعه و بهره‌مندی از آن به پرسش‌های انتهایی کتاب پاسخ دهند و به کسانی که پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای از سوی آستان قدس رضوی به آنان تقدیم می‌شود و در همین زمینه تعداد ۸۸۸۸ جایزه ارزشمند پیش‌بینی شده است.


شریعتی‌نژاد متذکر شد: زائران و مجاوران ارجمند همچنین می‌توانند با نصب نرم‌افزار رضوان در گوشی تلفن همراه خود از خدمات متنوع فرهنگی، مذهبی و خدماتی که در این نرم‌افزار تهیه و تدارک دیده شده است شامل: زیارات و ادعیه، پرداخت خیرات و نذورات، آشنایی با زندگی و سیره رضوی، نام‌نویسی برای دریافت دعوت‌نامه غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا(ع) (غذای حضرتی)، بهره‌مندی از پخش زنده تصاویر روضه منوره امام هشتم(ع) و صحن‌های پیرامونی و... استفاده کنند.


 


صدای روضه منوره را بشنویم


معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین در زمینه ارتباط با روضه منوره حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: زائران و مجاوران می‌توانند با شماره‌گیری شماره تلفن ۴۸۸۸۸ از طریق تلفن‌های ثابت در داخل استان خراسان رضوی (بدون نیاز به پیش شماره ۰۵۱) به صورت خودکار و مستقیم به روضه منوره اطراف ضریح مطهر امام هشتم(ع) متصل شوند و کسانی که با شماره تلفن همراه و یا از شهرستان‌های خارج از استان خراسان رضوی تمایل به شماره‌گیری این شماره تلفن دارند نیز کافی است پیش از شماره‌گیری پیش‌شماره ۰۵۱ را نیز شماره‌گیری کنند.


این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین شماره تلفن ملی و گویای آستان قدس رضوی (شماره ۱۳۸) به صورت شبانه‌روزی و بدون نیاز به پیش‌شماره، پاسخگوی پرسش‌ها و آماده دریافت نظرها و پیشنهادهای زائران و مجاوران در زمینه موارد مربوط به آستان قدس رضوی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران