کاشت نهال توسط مسئولان حج وزیارت همزمان با روز درختکاری کاشت نهال توسط مسئولان حج وزیارت همزمان با روز درختکاری کاشت نهال توسط مسئولان حج وزیارت همزمان با روز درختکاری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاشت نهال توسط مسئولان حج وزیارت همزمان با روز درختکاری کاشت نهال توسط مسئولان حج وزیارت همزمان با روز درختکاری کاشت نهال توسط مسئولان حج وزیارت همزمان با روز درختکاری کاشت نهال توسط مسئولان حج وزیارت همزمان با روز درختکاری کاشت نهال توسط مسئولان حج وزیارت همزمان با روز درختکاری

کاشت نهال توسط مسئولان حج وزیارت همزمان با روز درختکاری

بمناسبت روز درختکاری، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دو اصله نهال در فضای سبز محوطه این سازمان کاشتند.

همزمان با روز درختکاری حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت طی مراسمی با غرس دو اصله نهال در محوطه این سازمان در این سنت حسنه مشارکت کردند.


درحاشیه این مراسم نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج با اشاره به اینکه فرهنگ نیکوی درختکاری و آبادانی  از دستورات دینی است، اظهار داشت: حفظ محیط زیست، پیوست فرهنگی زندگی است و در برنامه های دینی حفظ فضای سبز وگسترش آن و آبادانی محیط زندگی مورد توجه قرار گرفته است.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید براینکه همه باید برای سبزی‌ زندگی و حفاظت از محیط زیست کوشا باشیم، عدم حفاظت و نگهداری ازبرخی جنگل ها را در سال های اخیراقدامی اشتباه خواند و گفت: متاسفانه شماری از سودجویان برخی باغات اطراف شهرها را که همانند ریه وشش درسلامت جامعه نقش داشتند، تخریب کردند که اینگونه اقدامات با موازین دینی همخوانی ندارد.


وی افزود: موازین دینی اقتضاء می کند که اگرانسان مجبور شد درختی را قطع کند دو درخت به جای آن بکارد تا فضای سبز که متعلق به این نسل و آیندگان است؛ حفظ شود و توسعه پیدا کند و سلامت شهروندان تامین گردد.


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در برخی کشورها از پشت بام ساختمان ها برای ایجاد و گسترش فضای سبز استفاده می شود، تصریح کرد: باید حتی از امکانات کم برای گسترش فضای سبز در جامعه بهره برد.


وی با اشاره به اینکه در مجموعه حج وزیارت برای نگهداری و گسترش فضای سبزتلاش می شود، ابرازامیدواری کرد تدابیرمناسبی برای توسعه فضای سبز در کشور اندیشیده شود و خداوند این توفیق را به همه عنایت کند که در گسترش آن تاثیرگذار باشند.


رئیس سازمان حج وزیارت نیز در این مراسم در پاسخ به سوالی از سنت حسنه کاشت نهال بعنوان یک تکلیف دینی و سنت ملی یاد کرد و گفت: دین اسلام  به محیط زیست و حفظ آن ارزش فراوانی قائل است و علاوه بر اینکه در روایات به حفظ  سلامت درختان و نشکاندن شاخه های سبزتصریح شده، بزرگان دین هم برلزوم حفظ محیط زیست  تاکید کرده اند تا آنجا که کندن درخت و یا گیاه حرم برای محرم حرام است.


وی افزود: دراین دوره که درکشوربا بحرانی به نام ویروس کرونا مواجه هستیم کاشتن درخت، پیام تداوم زندگی و حیات است و برای تداوم حیات، نیازمند این هستیم که درکنار ساخت و سازهایی که صورت می گیرد همه در هر مکانی که هستیم به گسترش فضای سبز کمک کنیم.


آقای رشیدیان اضافه کرد: فضای سبز، درایجاد هوای پاک بسیار موثراست و با توجه به چشم نوازی و آثار روانی که بر روی  مردم و جامعه دارد همه باید بدرستی مسئولیت خود را نسبت به حفظ محیط زیست و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، بشناسند تا ان شاءالله جامعه بهتری داشته باشیم.




نظرات کاربران