صحن کعبه خالی از حجاج صحن کعبه خالی از حجاج صحن کعبه خالی از حجاج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صحن کعبه خالی از حجاج صحن کعبه خالی از حجاج صحن کعبه خالی از حجاج صحن کعبه خالی از حجاج صحن کعبه خالی از حجاج

صحن کعبه خالی از حجاج

به دنبال توقف حج عمره و ورود زایران به مسجدالحرام در مکه برای جلوگیری از شیوع کرونا، تصویری از این مسجد خالی از زایران منتشر شده است.

دولت عربستان از تعطیلی طواف خانه کعبه و سعی صفا و مروه همزمان با تعلیق اعمال عمره مفرده خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عربستان سعودی روز پنجشنبه ۱۵ اسفندماه ضمن اعمال محدودیت‌های جدید برای زائران اعلام کرد که صحن طواف حول کعبه و سعی صفا و مروه در طول دوران تعلیق عمره بسته خواهد بود و نماز جماعت فقط داخل مسجدالحرام برگزارمی شود.


منابع خبری سعودی گزارش دادند: یک منبع مسئول در عربستان از بسته شدن مسجدالحرام و مسجدالنبی یک ساعت بعد از نماز عشاء و بازگشایی آن یک ساعت قبل از نماز صبح خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با کرونا، نماز جماعت فقط در داخل مسجدالحرام اقامه خواهد شد.


برپایه گزارش دریافتی، از شب گذشته بخش قدیمی مسجدالنبی -روضه رضوان- و از صبح امروز نیز قبرستان شریف بقیع به روی زایران بسته شد و امکان حضور تا برطرف شدن مشکل ویروس کرونا فراهم نیست.


عربستان سعودی اخیرا اعمال عمره مفرده و زیارت مسجد النبی را برای شهروندان سعودی و افراد مقیم این کشور و همچنین صدور روادید را برای زائران خارجی به حالت تعلیق درآورده است.


عربستان سعودی در تازه‌ترین آمار خود، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور را پنج نفر اعلام کرده است.


| شناسه مطلب: 99438




کعبه کرونا عمره



مطالب مرتبط

نظرات کاربران