توسل و توکل به درگاه الهی به جامعه آرامش می‌بخشد/ برخی از طلاب هم به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا پیوسته‌اند توسل و توکل به درگاه الهی به جامعه آرامش می‌بخشد/ برخی از طلاب هم به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا پیوسته‌اند توسل و توکل به درگاه الهی به جامعه آرامش می‌بخشد/ برخی از طلاب هم به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا پیوسته‌اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توسل و توکل به درگاه الهی به جامعه آرامش می‌بخشد/ برخی از طلاب هم به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا پیوسته‌اند توسل و توکل به درگاه الهی به جامعه آرامش می‌بخشد/ برخی از طلاب هم به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا پیوسته‌اند توسل و توکل به درگاه الهی به جامعه آرامش می‌بخشد/ برخی از طلاب هم به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا پیوسته‌اند توسل و توکل به درگاه الهی به جامعه آرامش می‌بخشد/ برخی از طلاب هم به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا پیوسته‌اند توسل و توکل به درگاه الهی به جامعه آرامش می‌بخشد/ برخی از طلاب هم به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا پیوسته‌اند

توسل و توکل به درگاه الهی به جامعه آرامش می‌بخشد/ برخی از طلاب هم به پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا پیوسته‌اند

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی نگرانی‌ها و اضطرابها در جامعه مبنی بر شیوع ویروس کرونا، توسل و توکل به درگاه الهی را باعث آرامش جامعه برشمرد و بر لزوم ترویج مباحث معنوی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره برخی نگرانی‌ها در جامعه براثر شیوع ویروس کرونا در جامعه، گفت: انسان هر چه باشد ضعیف است و مالک چیزی نیست، همه‌چیز از آن پروردگار متعال است.

وی افزود: همان‌گونه که متخصصان و پزشکان بر رعایت نکات بهداشتی توصیه می‌کنند این موارد باید رعایت شود و مردم نباید از این نکات بهداشتی غافل شوند؛ البته همه اسباب و مسببات در دست خداست؛ ولی نباید در رعایت نکات بهداشتی هم بی‌توجهی کرد.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید از طریق ادعیه که از سوی ائمه اطهار علیهم‌السلام واردشده از خداوند متعال استمداد بطلبیم و از او بخواهیم که ما را در این آزمون، سربلند بیرون بیاورد. دعا کردن، توبه کردن، توسل، شکرگزاری نعمت‌های الهی، استغفار از ظلمی که به همدیگر می‌کنیم، استغفار از کفران نعمتی کرده ایم، همه این‌ها سبب می شود تا درهای رحمت خداوند به روی ما گشوده شود.

وی تصریح کرد: آیات زیادی بر این موضوع دلالت می‌کند که اگر استغفار کنیم، خداوند نعمت‌های خودش را بر ما ساری و جاری می‌کند، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دعای هفتم صحیفه سجادیه فرمودند، باید از این روش‌های معنوی به دنبال تقویت روحیه استقامت و دوری از اضطراب و نگرانی باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز کادر درمانی و پزشکی برای درمان بیماران ویروس کرونا، زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند و به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت بیماران هستند به‌گونه‌ای که برخی در این مدت کمترین ساعت استراحت را داشته‌اند و تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا در این خط مقدم قرار داشته باشند و نگذارند بیماران دچار مشکلات روحی و جسمی شوند.

وی یادآور شد: جان‌فشانی و خدمت‌رسانی پزشکان و پرستاران در این شرایط بسیار سخت برای همگان روشن است، امروز در جبهه جنگی قرار داریم که خط مقدمان آن پرستاران و پزشکان قرار هستند و جانشان را در معرض خطر قرار دادند، قدردانشان هستیم و از این زحمات و تلاش‌ها تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، شماری از روحانیان و طلاب جوان حوزه علمیه نیز احساس وظیفه کرده و داوطلبانه و به‌منظور حمایت روحی و معنوی از بیماران و با حمایت و همکاری کادرهای درمانی در بیمارستان‌ها حاضر شده‌اند و به خدمت‌رسانی می‌پردازند و این نشان می‌دهد که حوزه علمیه و روحانیت همیشه و در همه حال به دنبال خدمت‌رسانی و خدمتگزاری به مردم این مرز و بوم است.

وی گفت: افزون بر کادرهای درمانی و روحانیت، سایر اقشار هم در کنار این عزیزان همچون نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و سربازان هم به میدان آمده‌اند و به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستند، قدردانی همه این تلاش‌ها هستیم و از همه این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی اشکوری تأکید کرد: امیدواریم با تلاش‌های شبانه‌روزی که در کشور ما شروع شده، این بیماری نه‌تنها از ایران اسلامی، بلکه از تمامی کشورهای جهان رخ بربندد و همگان به روال زندگی عادی خود بازگردند و زندگی آرامش‌بخش و معنوی را در جهان شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر، برخی از شرکت‌ها اقدام به تولید و پخش مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده کرده‌اند؛ اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی از این فرصت سوء استفاده کرده و به دنبال احتکار هستند، باید با این محتکران هم مقابله کرد و نگذاشت این‌گونه مردم را در تنگنا قرار دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: ملت ایران همیشه نوع‌دوستی خود را در جهان به نمایش گذاشته‌اند و همگان به این رفتار انسان دوستانه ایرانیان معترف هستند و امروز هم برخی با ازخودگذشتگی که در عرصه‌های مختلف شروع کرده‌اند شاهد این حرکات ارزشمند در جامعه هستیم.

وی تأکید کرد: دشمنان قسم‌خورده انسانیت و انقلاب، متأسفانه در این وضعیت سخت و ناراحت‌کننده که مردم در سختی به سر می‌برند دست از خباثت برنمی‌دارند و به دنبال سم‌پاشی هستند تا رعب و وحشت در میان مردم ایجاد کنند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این روزها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شاهد این هستیم که دشمنان چگونه با اخبار دروغین به دنبال وحشت میان مردم هستند، باید مقابل این شبهه افکنان ایستادگی کرد و نگذاشت چنین اخبار فتنه‌گر و شایعه‌پراکنی در جامعه گسترش یابد.


| شناسه مطلب: 99440

نام منبع: سازمان اوقاف






نظرات کاربران