حجت الاسلام دهقان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود حجت الاسلام دهقان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود حجت الاسلام دهقان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام دهقان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود حجت الاسلام دهقان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود حجت الاسلام دهقان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود حجت الاسلام دهقان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود حجت الاسلام دهقان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود

حجت الاسلام دهقان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دهقان نوشت: ایشان واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود ،فاضل بود،پر کار بود،انقلابی بود،خوش طبع و قریحه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین اکبر دهقان از فضلای حوزه علمیه قم نوشت: حجت الاسلام و المسلمین اکبر دهقان هم رفت ▪


ویروس کرونا آمده تا جمعی را ببرد نوبت چه کسی باشد خدا می داند ولی خوشا به حال آنهایی که آماده اند و دست شان خالی نیست.
▪اولین آشنایی با ایشان به سال ۶۷ پادگان حمیدیه اهواز و لشکر ۵ نصر بر میگردد آن وقت روحانی جوانی بود که درس و مدرسه مانع حضورش در جبهه  نشده بود.
▪بعدها این ارتباط و همکاری ها بیشتر شد بخصوص در ستاد تفسیر و همراهی و همکاری که ایشان با حاج اقای قرائتی داشتند.
▪واقعا خادم مخلصی برای قرآن و عترت بود ،فاضل بود،پر کار بود،انقلابی بود،خوش طبع و قریحه بود ▪انشاالله خدماتش به قران کریم و اهل بیت علیهم السلام این سفر و میهمانی را برایش آسان نمایند.
▪از همه برادران و خواهران ایمانی به ویژه دوستان،آشنایان و شاگردان ایشان تقاضا دارم از دعا برای این روحانی محترم غفلت نفرمایید


شادی روحش فاتحه و صلوات.


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج اکبر دهقان؛ مفسر قرآن به علت بیماری روز گذشته در قم به دیدار حق شتافت.


زندگینامه خودنوشت حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر دهقان:


اینجانب اکبر دهقان در سال ۱۳۴۳ در مشهد مقدس به دنیا آمدم. بعد از کلاس پنجم ابتدایی در سال ۱۳۵۷ وارد حوزه علمیه مشهد شدم و به مدت پنج سال دروس ادبیات معالم معانی بیان منطق و قسمتی از لمعتین را در نزد اساتید محترم آقایان رضوانی، واعظی، صالحی، حجت هاشمی خواندم و در سال ۶۲ وارد حوزه علمیه قم شدم و در مدت چهار سال قسمتی از لمعتین و رسائل و مکاسب و کفایتین را در نزد اساتید بزرگوار آیات عظام آقایان اشتهاردی، اعتمادی، ستوده خواندم. 


از سال ۶۷ تا ۸۱ در دروس خارج آیات عظام آقایان شیخ جواد تبریزی، شیخ جعفر سبحانی، شیخ عبدالله جوادی آملی شرکت کرده و در کنار درس خارج به مدت هشت سال از درس تفسیر استاد گرانقدر آیت الله جوادی آملی بهره مند شدم و حدود یک سال و نیم توفیق حاصل شد در جبهه های جنگ در کنار رزمندگان دلاور اسلام بودم.


در سال ۶۹ ـ ۷۰ در دوره تربیت مدرس شرکت کرده و به مدت سه سال دروس دانشگاهی را خوانده و موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس شده و بعد از آن به مدت دو سال در دانشگاه شهید باهنر کرمان تدریس کردم.


از سال ۷۵ تا کنون ۸۴ همکار استاد بزرگوار جناب آقای محسن قرائتی هستم به مدت ۵ سال است که مسئول ستاد التفسیر حوزه علمیه قم از طرف معظم له می باشم بحمد الله در پرتو مطالعات تفسیری و قرآنی برکاتی برای اینجانب حاصل شده است.


از جمله تدریس تفسیر به مدت سه سال در حوزه علمیه قم که هم اکنون ادامه دارد.


بیش از ۲۰۰ جلسه مباحث قرآنی و تفسیری در رادیو معارف و رادیو قرآن و رادیو جوان داشته ام که بحمد الله پخش شده است.


حدود ۲۰ کتاب در مدت ۱۰ سال است که نوشته ام و ۱۶ تای آن چاپ رسیده و مابقی آن در آستانه چاپ است.


| شناسه مطلب: 99441







نظرات کاربران