بازگشایی مسجدالحرام /عمره هنوز ممنوع است بازگشایی مسجدالحرام /عمره هنوز ممنوع است بازگشایی مسجدالحرام /عمره هنوز ممنوع است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازگشایی مسجدالحرام /عمره هنوز ممنوع است بازگشایی مسجدالحرام /عمره هنوز ممنوع است بازگشایی مسجدالحرام /عمره هنوز ممنوع است بازگشایی مسجدالحرام /عمره هنوز ممنوع است بازگشایی مسجدالحرام /عمره هنوز ممنوع است

بازگشایی مسجدالحرام /عمره هنوز ممنوع است

مقامات سعودی که مسجد الحرام را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت موقت بسته بودند، آن را بر روی زائران بیت الله الحرام باز کردند اما «عمره مفرده» هنوز ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «عبدالرحمن السدیس» رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبوی، جمعه‌شب از بازگشایی مسجدالحرام خبر داد.
به گزارش رسانه‌های سعودی، درهای مسجد الحرام که به دلیل اقدامات دولت سعودی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به صورت موقت بسته شده بود، از سحرگاه امروز شنبه (هفدهم اسفندماه) باز شد و زائران می‌توانند به طواف و زیارت بیت‌الله الحرام بپردازند،با این حال، «عمره مفرده» هنوز ممنوع است.


خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از السدیس گزارش کرد، شاه سعودی اجازه داده است که مطاف برای زائران و نه برای عمره‌گزاران از سحرگاه امروز شنبه باز شود.
براساس این گزارش، حرمین شریفین با هدف ضدعفونی کردن یک ساعت بعد از نماز عشا تا یک ساعت قبل از نماز صبح بسته خواهد شد و صحن طواف کعبه و سعی صفا و مروه نیز در طول دوران تعلیق عمره بسته خواهد بود و همچنین، در راستای مبارزه با کرونا، نماز جماعت فقط در داخل مسجدالحرام اقامه خواهد شد. همچنین بخش قدیمی مسجدالنبی (روضه رضوان) و قبرستان شریف بقیع نیز به روی زائران بسته شده است.


گفته می‌شود بسته شدن مسجدالحرام به این شکل و به دلیل انتشار بیماری در طول تاریخ بی سابقه است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران