خدمات مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی اینترنتی شد خدمات مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی اینترنتی شد خدمات مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی اینترنتی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمات مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی اینترنتی شد خدمات مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی اینترنتی شد خدمات مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی اینترنتی شد خدمات مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی اینترنتی شد خدمات مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی اینترنتی شد

خدمات مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی اینترنتی شد

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: براساس تاکید سازمان حج و زیارت به منظور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر و کاهش مراجعه حضوری مردم به دفاتر این سازمان، خدمات مربوط به ثبت‌نام، اطلاع‌رسانی و آموزشی مرتبط به امور حج و زیارت به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جواد شاد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان حج تمتع می‌توانند اقدامات خود را شامل ثبت نام، واریز وجه، پیگیری ثبت نام و مشاهده شیوه‌نامه از طریق سامانه rezerv.haj.ir انجام دهند.


وی ادامه داد: ثبت نام برای حج تمتع در خراسان رضوی به صورت غیرحضوری و از طریق rezerv.haj.ir از ۹ اسفند ماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.


وی گفت: ظرفیت امسال خراسان رضوی در حج تمتع ۹ هزار نفر در قالب ۵۳ کاروان برای دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۸۶ می‌باشد که در صورت کامل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، دارندگان قبوض مربوطه تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ نیز می‌توانند در ظرفیت خالی کاروان‌ها ثبت نام کنند.


شاد افزود: ظرفیت خالی کاروان‌های حج تمتع از طریق سامانه rezerv.haj.ir قابل مشاهده است و واجدین شرایط می‌توانند با ورود به این سامانه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.


وی ادامه داد: همه اقدامات در راستای ثبت نام زائر برای حج تمتع به نحوی برنامه‌ریزی شده است که نیاز به حضور زائران در دفاتر حج و زیارت نباشد و کارکنان به صورت تلفنی و اینترنتی پاسخگوی مراجعین هستند.


وی گفت: برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی مرتبط با حج نیز لغو شده و فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی از طریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی توسط مدیران کاروان‌ها انجام می‌شود.


شاد در باره سفرهای عتبات عالیات نیز افزود: با توجه به ابلاغ سازمان حج و زیارت، تمامی سفرهای عتبات عالیات تا اطلاع ثانوی لغو شده است و ثبت نام در این زمینه انجام نمی‌گیرد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران