ضرورت وحدت مسلمانان در برابر جنایات هندوها

مسئول بعثه منطقه خوزستان با تأکید بر ضرورت وحدت دنیای اسلام در برابر جنایات هندوها علیه مسلمانان گفت: اگر دولت هندوستان ببیند که مسلمانان وحدت و همدلی جدی دارند، قطعاً احساس مسئولیت بیشتری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، مسئول بعثه منطقه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره جنایت‌های اعمال‌شده علیه مسلمانان هند اظهار کرد: اوضاع و شرایطی که برای خیلی از کشورها در ارتباط با بیماری ناشی از ویروس کرونا پیش آمده است، نباید باعث شود که از یکی از تلخ‌ترین و سخت‌ترین حوادثی که این روزها با آن مواجه هستیم و آن کشتار مسلمانان هند است، غافل شویم.


مسئول بعثه منطقه خوزستان با تأکید بر اینکه این جنایت نباید تحت‌الشعاع این وضعیت قرار گیرد، افزود: سیاستی را که انگلیسی‌ها برای تفرقه‌اندختن میان مردم هند از طریق ادیان و گرایش‌های مختلف ایجاد کردند، متأسفانه هر از چندگاهی خود را نشان می‌دهد و هندوهای متعصب حملاتی را به مسلمانان انجام می‌دهند که در گذشته هم وجود داشته است.


حسن‌زاده ادامه داد: انتظار این است که کشورهای اسلامی در این مسئله ورود کنند و از مقامات هندی بخواهند جلوی تکرار این حوادث را بگیرند و در داخل کشور هم حمایت از مسلمانان هند را اعلام کنیم. همچنین دستگاه دیپلماسی فعالیت‌هایی را داشته و این اقدام باعث شد سفیر هندوستان از طرف وزارت خارجه احضار شود. امیدواریم با این همبستگی بین مسلمانان دنیا و وارد شدن مسئولان کشورها بتوانیم از تکرار این حوادث جلوگیری کنیم.


این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه دولتمردان هندوستان به هیچ‌وجه واکنش صحیحی نداشتند، آنها نه تنها با انتقام عمل کردند بلکه در برخی موارد راه را برای هندوها باز کردند تا با تعصبات کور این جنایات را رقم بزنند.


مسئول بعثه منطقه خوزستان با تأکید بر ضرورت اتحاد دنیای اسلام برابر این جنایات اظهار کرد: دولت هندوستان اگر ببیند مردم دنیای اسلام در این زمینه اتحاد دارند و مسئولان کشورهای مختلف اسلامی و حتی غیراسلامی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستند، قطعاً احساس مسئولیت بیشتری خواهد کرد. در نقطه مقابل اگر بی‌تفاوتی در بین کشورهای اسلامی دیده شود، همچنان راه این جنایات را برای هندوها باز خواهد گذاشت و متأسفانه دوباره شاهد بروز حوادث در آینده خواهیم بود.


| شناسه مطلب: 99513




هندوستان



نظرات کاربران