پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است

پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه موج اول پویش «به توان ما» موج حضور مردم در صحنه بود، گفت: پویش «به توان ما» آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از  سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی با ابراز تأسف از درگذشت برخی هم‌وطنان مبتلا به ویروس شایع شده کرونا اظهار کرد: این درد با حضور جهادی پرستاران، هیاتی‌ها و طلابی که به کمک پرستاران رفتند تا حد زیادی التیام‌ یافته است اما چیزی که امروز شاهد آن هستیم قوت انسجام و بسیج شوندگی ملت ایران است و در این شرایط پویش «به توان ما» سعی می‌کند آیینه‌ای باشد از بسیج شوندگی ملت ایران؛ اما نمی‌توان تمام تلاش‌ها و مجاهدت‌ها را نشان داد.


معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امام‌حسینی‌ها همیشه در شرایط سخت به میدان آمده‌اند عنوان کرد: امروز و در این شرایط شاهد این موضوع هستیم که امام‌ حسینی‌ها همه پای کارآمده‌اند و این باعث می‌شود برکت انفاس قدسیه امام حسین علیه‌السلام به مردم برسد و به امید خدا از این گرفتاری هم ملت ما عبور خواهد کرد.


جلالی با بیان این مطلب که موج اول پویش «به توان ما» موج حضور مردم در صحنه بود ادامه داد: به لطف خدا شاهد هستیم که هیاتی‌ها و مسجدی‌ها، طلبه‌ها و جهادی‌ها و به‌خصوص پرستاران و پزشکان مجاهدانه تلاش می‌کنند تا ملت عزیزمان از این گرفتاری خارج شوند و با تمام وجود سعی می‌کنند که این از این شرایط سخت عبور کنند.


وی افزود: موج دوم پویش به توان ما موج کمک به فقرا است و همه ما باید کمک کنیم تا در شب عید افرادی که توان مالی کمی دارند، بتوانند خانواده‌های خود را تأمین کنند همچنین موج دوم، موج رسیدگی به خورده فروش‌هایی است که به خاطر گرفتاری این ایام نتوانستند اندوخته‌ای برای پرداخت بدهی‌های خود به دست آورند.


معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به این موضوع که این روزها ماندن بچه‌ها در خانه برای والدین سختی‌هایی ایجاد می‌کند و با تعطیلی مدارس، والدین برای اوقات فراغت بچه‌ها با مشکل مواجه شده‌اند اشاره و تأکید کرد: در موج دوم هیئتی‌ها باید برای خانواده‌هایی که در اطراف آن‌ها هستند محتوایی تولید کنند و در اختیار خانواده‌ها قرار دهند تا خانواده‌ها راحت‌تر در کنارهم از این شرایط عبور کنند.


وی ادامه داد: نیروهای جهادی که با سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط هستند برای کمک به مناطق کم برخوردار بسیج شده‌اند؛ به‌عنوان‌مثال در همین راستا بسته‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا چند نوبت بین اهالی محله هرندی توزیع شده است؛ همچنین گروه‌های جهادی در امر آموزش بچه‌های مناطق محروم نیز فعالیت داشتند.


وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در برخورد با گروه‌های جهادی نقش تسهیل گر دارد ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نیروهای جهادی را بیمه کرده و از نظر مالی آن‌ها را تأمین می‌کند تا کارها به‌سرعت به سرانجام برسند.


معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی  خاطرنشان کرد: امروز باید اول به حل بحران فکر کرد امروز هر انسانی را که درگیر بیماری است باید کمک کنیم و این مرام اهل‌بیت علیهم‌السلام بود که به تمام انسان‌ها کمک می‌کردند. اما اتفاق مهمی که در این شرایط می‌توان رقم زد ایجاد وحدت بر خواسته از همدلی است در این شرایط تفاوت‌ها فراموش‌شده و وحدت شکل می‌گیرد.


جلالی در پایان سخنان خود یادآور شد: اگر این بیماری بیشتر ادامه یابد؛ باید به سمت گروه‌های مشترکی برویم که همدلانه در مناطق مختلف در حال یاری‌رسانی و کمک به بیماران و مردم هستند. به‌عنوان‌مثال در استان‌هایی مانند استان کردستان شیعیان در کنار برادران اهل تسنن به مردم کمک می‌کنند و خواستگاه این وحدت؛ همدلی است.




نظرات کاربران