در نشست شورای مدیران بعثه بررسی شد؛

آخرین برنامه‌ریزی‌ها برای حج 99 و سال آینده

آخرین برنامه ریزی های معاونت های بعثه مقام معظم رهبری برای موسم حج 99 و سال جدید در نشست شورای مدیران بعثه مطرح و بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: آموزش زائران کاروان های حج تمتع از 15 فروردین ماه آغاز خواهد شد و این معاونت برای برگزاری جلسات آموزشی به صورت حضوری و مجازی برنامه ریزی کرده و آمادگی دارد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین رکن‌الدینی گفت: روحانیان کاروان‌های حج تمتع 99 براساس نیاز استان ها مشخص شده اند وتخصیص معین و معینه‌های کاروان‌ها نیز با تکمیل شدن ظرفیت هرکاروان صورت می گیرد.


وی افزود: برنامه ریزی و اقدام لازم برای تامین و توزیع سبد محصولات فرهنگی زائران حج 99 هم انجام شده است.


دراین جلسه سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم بروزرسانی اطلاعات روحانیان، مداحان، معین و معینه ها و تامین نیازمندی های سامانه های اطلاعاتی بعثه تاکید کرد.


در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد مظلومی معاون اموربین الملل بعثه، درباره اخبار منتشر شده از مستندات اعلام تعطیلی عمره توسط برخی کشورهای اسلامی بدلیل شیوع ویروس کرونا گزارش داد و به نگرانی ها در کشورهای اسلامی و عربستان درباره احتمالات پیش رو پیرامون برگزاری حج، اشاره کرد.


وی همچنین برنامه های معاونت اموربین الملل بعثه برای حج آینده در حوزه های مختلف را برشمرد و نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت ابراز امیدواری کرد که حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظلومی به برنامه های نو و جهش در فعالیت های این معاونت منجر شود.


این جلسه با گزارش مشروح آقای محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه و مدیران این مجموعه درباره بودجه فرهنگی بعثه درحج، نحوه انتخاب و اعزام نیروها به حج، برنامه های مدیریت فناوری اطلاعات و هوشمند سازی سازمانی برای پاسخگویی به نیاز واحدهای مختلف و بودجه سال آینده بعثه ادامه یافت و نماینده ولی فقیه تاکید کرد که هر چه سریعتر آئین نامه ی اعزام کارکنان تهیه شود و در اعزام ها نیاز بعثه و توانمندی  افراد ملاک عمل قرار گیرد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب همچنین لزوم سازماندهی سایت ها و سامانه های اطلاعاتی بعثه و در صورت امکان تجمیع آن بمنظور تسهیل مدیریت و کاهش هزینه ها را یادآور شد.


نماینده ولی فقیه در پایان این جلسه با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در واحدهای مختلف بعثه درسال 98، فرارسیدن سال نو را تبریک گفت و از تلاش ها و زحمات متعهدانه و صادقانه آقای روح الله فلاحی در دوره سرپرستی مدیریت برنامه و محصولات فرهنگی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی بعثه، تقدیر کرد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران