«توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور

«توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر کشور

در پی ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام وزیر بهداشت و درمان و لازم الاجرا بودن آن، آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(س) در قم و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، توقف موقت حضور زائرین در حرم‌های مطهر را از روز سه شنبه 1398/12/27 اعلام کردند.

درهای حرم حضرت معصومه(س) و مسجدجمکران بسته شد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با تفاهم تولیت حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)، تولیت مسجد مقدس جمکران و استاندار قم درب های حرم مطهر و مسجد جمکران تا اطلاع ثانوی بسته شد.


در این اطلاعیه آمده است: در پی شیوع بیماری کرونا و با هدف پیشگیری از هرگونه اجتماع مردم برای کنترل این بیماری؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و بهرام سرمست استاندار قم، در نامه‌ای مشترک اعلام کردند: درب‌های این اماکن مقدس تا اطلاع بسته خواهد بود.
در این اطلاعیه آمده است: شهر مقدس قم و حرم نورانی حضرت معصومه(س) مطابق نص صریح روایات ملجا و ماوای شیعیان و آشیانه آرام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و هست، اماکن مقدسی که آسمانی‌ترین اماکن زمین هستند و قرن‌هاست دل‌های مومنان پیوندی ناگسستنی با آنها دارند.
این اطلاعیه حاکی است: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به‌منظور رعایت جوانب پیشگیرانه و حفظ سلامت زائران و مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر انجام ضدعفونی مکرر روزانه، اقدام به اعمال محدودیت‌های لازم و تعلیق مراسم‌ها و برنامه‌های مرسوم خود کردند.
در این اطلاعیه ذکر شده است: اکنون نیز به اطلاع دلدادگان خاندان نبوت و امامت می‌رساند به منظور کمک به قطع زنجیره این بیماری به‌شدت مسری، و بنابر درخواست و تاکید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی درب‌های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بسته خواهد بود.
در این اطلاعیه آمده است: امید آن‌که با لطف خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) و رعایت همه جوانب بهداشتی این بیماری به‌زودی زود از جامعه رخت بر بندد و بیش‌ازپیش پذیرای زائران و شاهد محافل باشکوه معنوی در این اماکن مقدس باشیم.


 


درهای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برای مقابله با کرونا بسته شد


پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) شامگاه دوشنبه اعلام کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همچنین توصیه های مقامات بهداشتی کشور و درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز سه شنبه ۲۷ اسفند ماه تا اطلاع ثانوی امکان تشرف به حرم مطهر وجود ندارد.
این اطلاعیه می افزاید: زائرین گرامی و مجاورین محترم حرم مطهر، این تصمیم در راستای مقابله با بیماری کرونا اتخاذ و تصمیمات لازم به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری و همچنین حفظ سلامتی و تندرستی شما عزیزان گرفته شده است.
در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: پیشاپیش ضمن عرض تبریک حلول سال نو، اکنون صمیمانه از شما عزیزان پوزش طلبیده و به موازات آرزوی سالی سرشار از خیر و برکت و تندرستی برای شما خوبان و ملت سرافراز ایران اسلامی، امیدواریم به زودی و مجدداً پذیرای قدوم شما صالحان و پاکان باشیم.


 


هتک حرمت حرم در پی توقف موقت زیارت بارگاه رضوی و حضرت معصومه


پس از بسته شدن درب های حرم مطهر رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء در شامگاه گذشته به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، عده ای با هجوم به سمت حرم رضوی و حرم حضرت معصومه(س) به این اقدام اعتراض کرده و موجب هتک حرمت این آستان های مقدس شدند. 


گفتنی است حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی روز گذشته در جمع  خدام آستان قدس تصریح کرده بود: متاسفانه گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که شرایطی که باب میل ما نیست را بر ما تحمیل میکند، اکنون  شرایط استثنایی داریم، این موضوع شعار، سیاسی کاری یا شایعات نیست. این خطر و گرفتاری جدی است که کل دنیا را درگیر کرده، موضوع شوخی بردار نیست.


همچنین چندی پیش دفتر مقام معظم رهبری طی اطلاعیه ای اعلام کرد مراسم سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای که همه ساله در روز اول سال نو در حرم مطهر رضوی برگزار میشد، امسال به علت توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا برگزار نخواهد شد و معظم له به مشهد سفر نخواهند کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران