بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)

بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)

حرم‌های حضرت زینب و رقیه -سلام‌الله علیهما- در سوریه به صورت موقت تعطیل شد تا اقدامات لازم در پی شیوع کرونا در این خصوص انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سوریه در چارچوب مقابله با شیوع ویروس کرونا، حرم‌های حضرت زینب (س) و رقیه (س) را به صورت موقت بسته اعلام کرد.


کمیته نظارت بر حرم حضرت زینب «سلام‌ الله علیها» دیروز(دوشنبه) دستوری مبنی بر بستن این حرم در دمشق از دوشنبه شانزدهم مارس تا دوم آوریل (۲۶ اسفند - ۱۴ فروردین) صادر کرد تا اقدامات محافظتی لازم و ضدعفونی کردن این حرم انجام شود.


بر اساس گزارش روزنامه «الوطن» سوریه، بنا به بیانیه این کمیته «اقدام مذکور نظر به شرایط بهداشتی در کشورهای همسایه و بسیاری از کشورهای جهان و همراه با دستورات وزارت اوقاف و بهداشت و طرف‌های مربوطه برای حفظ سلامت زوار و کارکنان حرم در این شرایط» صورت می‌گیرد.


در همین زمینه یک منبع رسمی در وزارت اوقاف به الوطن گفت، تصمیم به بسته شدن حرم شریف حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) نیز از دیروز تا دوم آوریل به خاطر دلایل ذکر شده گرفته شده است و مصلاهای این دو حرم تعطیل شده‌اند.


در همین زمینه یک منبع وابسته به تولیت حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها به شبکه «روسیا الیوم» گفت،اقدامات لازم شامل تمام زوار سوری و غیرسوری خواهد شد.


در ادامه این گزارش آمده، بنا به دستور وزارت اوقاف اقامه نماز جماعت در مساجد نبل و الزهرا ممنوع خواهد بود.


وزارت اوقاف سوریه پیش‌تر از تعلیق نماز جمعه و خطبه آن و نماز جماعت در مساجد از روز یکشنبه هفته جاری تا شنبه (چهارم آوریل) خبر داده بود.


| شناسه مطلب: 99555




حضرت زینب کرونا



نظرات کاربران