رحیم خاکی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قرآن‌لند رحیم خاکی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قرآن‌لند رحیم خاکی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قرآن‌لند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رحیم خاکی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قرآن‌لند رحیم خاکی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قرآن‌لند رحیم خاکی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قرآن‌لند رحیم خاکی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قرآن‌لند رحیم خاکی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قرآن‌لند
رحیم خاکی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قرآن‌لند

مشاور علمی و فنی سامانه قرآن‌لند با اشاره به راه‌اندازی این سامانه برای آموزش تحت وب قرآن کریم، گفت: با استفاده از این سامانه علاقه‌مندان به قرآن در مناطق محروم و نقاطی که دسترسی کمی به اساتید قرآنی دارند، راحت‌تر از گذشته شده است.

رحیم خاکی، مشاور علمی سامانه قرآن‌لند، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به راه‌اندازی جلسات آموزشی قرآن‌کریم تحت وب، گفت: یکی از گروه‌های استارت‌آپی، یک پلتفرم آموزشی و تعاملی را طراحی کرد تا در ماه مبارک رمضان پیش‌ رو رونمایی شود. البته با توجه به وضعیت پیش آمده و خانه‌نشینی مردم به دلیل شیوع کرونا، ضرورت راه‌اندازی سریع‌تر جلسات آموزشی برای کودکان و نوجوانان و کمک به سیستم آموزش قرآن کشور حس شد.


مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی افزود: بر همین اساس با چند نفر از اساتید هماهنگی‌ها انجام و آموزش‌ها و امکانات برای عمومی کردن این موضوع فراهم شد. خوشبختانه از روز گذشته اولین کارگاه آموزشی آن برپا شد و در روزهای آتی نیز کلاس‌ اساتیدی همچون محمدرضا پورزرگری، محمدحسین اخوان‌اقدم، امین پویا و خانم‌ها صریحی‌نژاد، چنگی و شیرازی به احتمال فراوان فعال خواهد شد.


این قاری بین‌المللی قرآن اظهار کرد: بعد از اینکه اشکالات فنی این پلتفرم شناسایی شود و به حالت معمول درآید، نه به عنوان جایگزین جلسات حضوری، بلکه به مثابه ابزار کمک‌آموزشی به خصوص برای مناطق محروم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از شهرها دسترسی به اساتید ندارند و به راحتی می‌توانند از این طریق به رفع اشکال یا استفاده از کلاس‌های آموزشی اقدام کنند.


مشاور فنی مرکز آموزشی سامانه قرآن‌لند با تأکید بر اینکه این اقدام امکان جدیدی دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه این فعالیت در وب و به نشانی quranland.net انجام می‌شود و نیاز به اپلیکیشن ندارد، قابلیت‌های بسیار بهتری برای عموم خواهد داشت.



وی همچنین در مورد وابسته بودن این طرح به سازمان یا نهاد خاصی گفت: این طرح به صورت شخصی راه‌اندازی شده و یک گروه استارت‌آپی نرم‌افزار را طراحی کرد و احتمالاً طی یک یا دو ماه آینده استفاده از آن رایگان خواهد شد. البته با توجه به اینکه این اقدام هزینه‌هایی دارد، شاید بعد از دوره اولیه و عادی شدن شرایط، علاقه‌مندان بتوانند با پرداخت هزینه‌ بسیار پایین از آن استفاده کنند.


این مدرس قرآن در مورد استقبال از چنین طرح‌هایی در عرصه فعالیت‌های قرآنی افزود: با توجه به قابلیت‌های خوب و امکانات فوق‌العاده‌، این پلتفرم می‌تواند جایگزین خوبی برای برخی جلسات باشد. طبیعتاً جلسات حضوری با آن فضا و صمیمیت رونق خواهد داشت، اما این پلتفرم جایگزین بسیاری از جلسات خواهد شد و اساتیدی که جلساتشان این روزها تعطیل شده می‌توانند بر روی این پلتفرم حضور یابند و از خدمات سامانه استفاده کنند.


خاکی در مورد ارتقای این سامانه در آینده گفت: من مشاور فنی و علمی این سامانه هستم و مدیریت آن برعهده گروه استارت‌آپی است. امیدوارم رسانه‌ها در معرفی و تبلیغ این سامانه تلاش کنند تا جمع زیادی از علاقه‌مندان بتوانند از این قابلیت استفاده کافی ببرند.


| شناسه مطلب: 99559




آموزش قرآن سامانه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران