اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروزی و نیمه شعبان جمکران در فضای مجازی

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان‌ این‍که تعطیلی این مسجد برای قطع زنجیره کرونا به معنای توقف فعالیت‌های فرهنگی میعادگاه منتظران نیست، گفت: برنامه‌های قرائت دعای کمیل و توسل و ندبه این مسجد در فضای مجازی دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی با اشاره به تعطیلی فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران و بسته شدن درب‌های این مسجد درپی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: این مسجد مقدس هر ساله در ایام نوروز و نیمه شعبان میزبان خیل عظیم زائران بود اما در پی شیوع ویروس کرونا این مسجد به منظور قطع زنجیره شیوع و ابتلا اعلام کرد همه مراسم‌ها و اجتماعات تا اطلاع ثانوی تعطیل است و درب‌های آن نیز بسته شد.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی این مسجد مقدس از طریق شبکه‌های صدا و سیما و فضای مجازی دنبال می‌شود.


وی تصریح کرد: از جمله این برنامه‌های غیرحضوری در فضای مجازی، ویژه‌های برنامه شب شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام)، لحظه تحویل سال و نیز عصر روز اول فروردین است، در دیگر روزهای نوروز نیز برنامه‌های معمول مسجد در فضای مجازی و با پخش از رسانه ملی دنبال می‌شود.


حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: در این راستا دعای توسل و دعای کمیل هرهفته از ساعت ۲۰ و دعای شریف ندبه صبح‌های جمعه از ساعت ۷ صبح مطابق معمول بدون حضور مستمع قرائت و از رسانه ملی پخش می شود.




نظرات کاربران