برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی

برگزاری مراسم یادبود خادمان حج و زیارت در فضای مجازی

مراسم یادبود خادمان ضیوف الرحمان و زائران اهل بیت (علیهم السلام) با پیام نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت،  بمناسبت درگذشت خادمان ضیوف الرحمان و زائران اهل بیت (علیهم السلام) مجلس بزرگداشت و یادبودی به همت بعثه مقام معظم رهبری عصر روز پنج شنبه (7 فروردین ماه) در فضای مجازی برگزار شد.


برپایه این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد حامد علیزاده قاری بین المللی آغاز شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پیام تسلیتی با اشاره به حکمت 289 نهج البلاغه و فضایل و صفات برجسته انسانی تاکید کرد: برای این عزیزان که در بیش از یک ماه گذشته بدلیل ابتلا به ویروس کرونا ویا مرگ به دیار باقی شتافتند انجام وظیفه و ماموریت بسیاراهمیت داشت و ارزشمند بود.


وی با اشاره به اینکه دنیا در نظر این افراد کوچک و همواره بدنبال کسب رضایت الهی بودند، افزود: همه این افراد از خوبان و خدمتگزاران حوزه حج و زیارت بودند و سالها پرتلاش به زائران حرمین شریفین و اعتاب مقدسه خدمت کردند.


سرپرست حجاج ایرانی سپس با اشاره به نام برخی از درگذشتگان از مجموعه حج وزیارت،  ویژگی های آنان را برشمرد و با گرامیداشت یاد و خاطره آنان به خانواده متوفیان تسلیت گفت.


این برنامه با ذکرمصیبت مداح اهل بیت عصمت و طهارت، حاج علی فراهانی  و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صمدی یزدی از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری ادامه یافت.


حجت الاسلام صمدی در سخنرانی خود با اشاره به آیات 155 و 156 سوره بقره، از امتحان و آزمایش بعنوان یکی از سنت های لا یتغیرالهی نام برد و تصریح کرد: هیچ انسانی از این قاعده مستثنی نیست.


وی گفت: دیندارواقعی کسی است که به خدای متعال با تمام وجود اعتقاد داشته باشد و تسلیم قضا و قدر الهی شود.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه امتحانات الهی متفاوت است، افزود: افرادی که دربرابر مصائب صبور و بردبارباشند کسانی هستند که هدایت شده اند و خدای متعال آنها را به مقامات بالا و والا می رساند و اجربی حساب عطا می کند.


وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان و درگذشت شماری ازهموطنانمان از جمله خادمان حج و زیارت اضافه کرد: درمقابل قضا و قدر الهی باید ضمن رعایت مسایل بهداشتی و دستورات مسئولان، تسلیم امرخدا باشیم و بدانیم مرگ در تملک انسان نیست و به سراغ انسان می آید.


این گزارش حاکیست درمراسم ختم مجازی 21 تن از خادمان ضیوف الرحمان و زائران اهل بیت (علیهم السلام)  که با حضوراعضای خانواده متوفیان در شبکه اجتماعی واتس اپ برگزار شد، کارگزاران و خادمان حج وزیارت در مناطق 21 گانه بعثه با قرائت فاتحه و صلوات و تلاوت یک حزب از کلام الله مجید دراین برنامه معنوی مشارکت و پیام های تسلیت خود را نیز منتشر کردند.




نظرات کاربران