سه هزار متخلف از مقررات منع رفت و آمد در بغداد بازداشت شدند سه هزار متخلف از مقررات منع رفت و آمد در بغداد بازداشت شدند سه هزار متخلف از مقررات منع رفت و آمد در بغداد بازداشت شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سه هزار متخلف از مقررات منع رفت و آمد در بغداد بازداشت شدند سه هزار متخلف از مقررات منع رفت و آمد در بغداد بازداشت شدند سه هزار متخلف از مقررات منع رفت و آمد در بغداد بازداشت شدند سه هزار متخلف از مقررات منع رفت و آمد در بغداد بازداشت شدند سه هزار متخلف از مقررات منع رفت و آمد در بغداد بازداشت شدند

سه هزار متخلف از مقررات منع رفت و آمد در بغداد بازداشت شدند

فرماندهی عملیات امنیت بغداد بامداد شنبه در خصوص متخلّفان مقررات منع رفت و آمد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پایتخت عراق اعمال شد، اعلام کرد تاکنون سه هزار و ۴۰ نفر در این زمینه بازداشت و ۶۱۲دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این فرماندهی با صدور اطلاعیه‌ای افزود: با وجود توصیه‌های مؤکد در خصوص ضرورت خارج نشدن از منازل در بغداد، برخی افراد به صورت عمد اقدام به نقض قانون منع رفت‌ و آمد می‌کنند. از این رو نیروهای امنیتی عراق باید تدابیر قانونی لازم را در خصوص افراد متخلف اعمال کنند.
در این اطلاعیه آمده است: در این مدت ۲۲ هزار و ۹۵۰ نفر نیز به خاطر نقض مقررات منع تردد مجبور به پرداخت جریمه نقدی شدند.
«جعفر صادق علاوی» وزیر بهداشت عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که کارکنان بانک مرکزی، بانک های دولتی و خصوصی به علاوه موسسه های اعتباری، نیروهای وابسته به دستگاه قضایی و شرکت نمایشگاه های بین‌المللی از مقررات منع تردد مستثنی شده‌اند.
در این بیانیه تاکید شده است: به منظور پرداخت حقوق کارکنان توسط بانک های دولتی و خصوصی و همچنین فراهم کردن بستر لازم برای واردات دارو و نیازهای درمانی این استثناها در نظر گرفته شده است.
براساس قانون جدید اداره راهنمایی و رانندگی عراق، صاحبان خودروهایی که قانون منع آمد و شد را زیر پا بگذارند، برای نخستین تخلف، ۱۰۰ هزار دینار (۹۵ دلار) جریمه می‌شوند  و در صورت تکرار این موضوع، این مبلغ به ۲۰۰ هزار دینار (۱۹۰ دلار) افزایش خواهد یافت.
این جرایم نقدی مشمول استان‌های شمالی در اقلیم کردستان عراق نیز می‌شود.
مقررات منع رفت و آمد که در ۲۷ اسفند ۹۸ اعمال شده بود قرار بود سه شنبه گذشته به اتمام برسد، اما مراجع بهداشتی این مقررات را تا اوایل هفته آینده تمدید کردند تا به این ترتیب شمار ایام منع تردد در بغداد و استان های درگیر کرونا به ۱۳ روز برسد.
با وجود اعمال انواع مجازات برای متخلفان در شهرهای مختلف عراق، اما این قوانین بعضا از سوی برخی شهروندان رعایت نمی‌شود و همین امر موجب شده است، نیروهای امنیتی که مجری این طرح هستند با مشکلات زیادی رو به رو شوند.
ستاد اطلاع رسانی دولت عراق روز جمعه از اعزام نیروهای جدید به استان‌ها و شهر "صدر" در شرق بغداد برای اعمال محدودیت بیشتر برای جلوگیری از اقدام پیشگیرانه برای خروج شهروندان خبر داد.
براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت عراق که روز جمعه منتشر شد، با مثبت شدن تست کرونای ۷۶ شهروند عراقی شمار مبتلایان به این بیماری به ۴۸۵ نفر برسد.
همچنین براساس گزارش این وزارت‌خانه عراق تاکنون ۲۹ تن از بیماران مبتلا به کرونا در عراق فوت کردند.




نظرات کاربران