گسترش شهرکسازی در سرزمین های اشغالی گسترش شهرکسازی در سرزمین های اشغالی گسترش شهرکسازی در سرزمین های اشغالی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گسترش شهرکسازی در سرزمین های اشغالی گسترش شهرکسازی در سرزمین های اشغالی گسترش شهرکسازی در سرزمین های اشغالی گسترش شهرکسازی در سرزمین های اشغالی گسترش شهرکسازی در سرزمین های اشغالی

گسترش شهرکسازی در سرزمین های اشغالی

وزارت امور خارجه فلسطین از جامعه بین الملل خواست, سوء استفاده رژیم اشغالگر صهیونیستی از شیوع جهانی ویروس کرونا را در توسعه شهرکسازی محکوم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، وزارت امور خارجه و مهاجران فلسطین با محکوم کردن تجاوزهای اخیر رژیم اشغالگر، از جامعه بین الملل خواست به سوء استفاده رژیم اشغالگر صهیونیستی از شیوع جهانی ویروس کرونا برای اجرای سیاستهای شهرکسازی خود توجه کند.


پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد این وزارتخانه، تجاوزهای نیروهای اشغالگر، شبه نظامیان شهرک نشین و سازمانها و باندهای مسلح وابسته به آنان علیه شهروندان فلسطینی، سرزمین، جنگلها، داراییها و مقدسات آنها را به شدت محکوم می کند.
در ادامه بیانیه آمده است این تجاوزها که از ابتدای ماه مارس کنونی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، همچنان ادامه دارد و زیانهای مادی و جانی زیادی برای شهروندان فلسطینی به دنبال داشته است. این تجاوزها، همچنین با تشدید هجمه های اشغالگران با هدف مقابله با وجود فلسطینیان در منطقه اشغالی الاغوار همراه شده است که آخرین این هجمه ها، تخریب درمانگاه صحرایی در خربه در شرق طوباس در منطقه الاغوار بود که به شهروندان فلسطینی خدمت رسانی می کرد، در حالی که با وجود تدابیر اعمال شده و نیاز شدید به مراکز پزشکی و خدماتی که در سایه ادامه شیوع ویروس کرونا ارائه می دهند، وجود این درمانگاه بسیاری ضروری بود. علاوه بر آن و در کنار موج پیوسته بازداشتها علیه فرزندان ملت فلسطین در قدس، باندهای شهرک نشینان اقدام به قطع دهها درخت در روستای الخضر کردند و نیروهای اشغالگر نیز اقدام به تخریب سه خانه در روستای الدیوک در غرب اریحا و انهدام و مصادره چادرهایی در سلفیت کردند، در حالی که شهرکسازی در الاغوار تشدید شده است، مسئله ای که باعث پاکسازی نژادی و کوچاندن اجباری هزاران شهروند فلسطینی از این منطقه خواهد شد. همچنان که شاهد تخلفات و جنایتهای نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آنان در جای جای سرزمین فلسطین اشغالی هستیم. در اینجا مهم است که به اقدام نظامیان رژیم اشغالگر به پرتاب آب دهان روی خودروهای فلسطینیان در خیابانهای شهر الخلیل اشغالی طی گشتهای تحریک برانگیز خود در خیابانهای شهر اشاره کنیم که نشان دهنده سقوط اخلاقی و انسانی و نمایانگر عمق نژادپرستی آنان در قبال ملت فلسطین است.
وزارت امور خارجه فلسطین در ادامه تاکید کرد پایگاهها و کانونهای تجمع شبه نظامیان شهرک نشین مسلح برای همه و بویژه برای نهاد سیاسی و نظامی اسرائیل شناخته شده است، اما این نهاد ترجیح می دهد این پایگاهها را منحل نکند، بلکه در چارچوب نقشی تکاملی با هدف ترساندن فلسطینیان و تخریب داراییهای آنان و ممانعت از رسیدن آنان به زمینهای خود، این مراکز و کانونها را نگه دارند. نکته عجیب در اینجا، اظهرات عمیر پرتس، رهبر حزب کارگر اسرائیل و عضو کنست است که نه به تجاوزهای روزانه شهرک نشینیان در یتسهار (یکی از افراطی ترین کانونهای شهرک نشینی در کرانه باختری) طی سالهای اخیر علیه شهروندان فلسطینی اعتراض کرد، بلکه به اقدام شماری نقابدار از همان منطقه در انداختن شیشه های آتش زا به یکی از خودروهای گارد مرزی اسرائیل در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین یتسهار حمله ور و بازخواست عاملان آن را که نیروهای امنیتی اسرائیل را هدف قرا می دهند، خواستار شد.
در حالی که حکومت اشغالگر سرگرم مقابله با ویروس کرونا است، دست نیروها و شهرک نشینان تروریست را باز گذاشته است تا برای سنگ اندازی در برابر تلاشهای فلسطینیان برای مقابله با این بیماری همه گیر، دست به تخریب و ویرانی دارایی های فلسطینیان بزنند. اگر شیوع ویروس کرونا، رژیم اشغالگر را از متوقف کردن تخلفات و جنایات خود در حق ملت فلسطین باز نداشت، این قطعا دلیل دیگری بر شیوع ویروس اشغالگری و شهرکسازی و نژادپرستی و فاشسیم آن و تسلط بر مراکز قدرت در اسرائیل است، مسئله ای که سازمان بهداشت جهانی، هیئتهای حقوق بشری بین المللی، دیوان بین المللی کیفری و شورای امنیت سازمان ملل را ملزم می سازد برای نجات ملت فلسطین و کمک به آن و محافظت از آن در برابر این دو ویروس خطرناک به سرعت وارد عمل شوند.


| شناسه مطلب: 99673




فلسطین اسرائیل



مطالب مرتبط

نظرات کاربران