تمدید تعطیلی مساجد مصر تا زمان رفع کامل ویروس کرونا تمدید تعطیلی مساجد مصر تا زمان رفع کامل ویروس کرونا تمدید تعطیلی مساجد مصر تا زمان رفع کامل ویروس کرونا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تمدید تعطیلی مساجد مصر تا زمان رفع کامل ویروس کرونا تمدید تعطیلی مساجد مصر تا زمان رفع کامل ویروس کرونا تمدید تعطیلی مساجد مصر تا زمان رفع کامل ویروس کرونا تمدید تعطیلی مساجد مصر تا زمان رفع کامل ویروس کرونا تمدید تعطیلی مساجد مصر تا زمان رفع کامل ویروس کرونا

تمدید تعطیلی مساجد مصر تا زمان رفع کامل ویروس کرونا

وزیر اوقاف مصر اعلام کرد: مساجد این کشور تا زمان ناپدید شدن کامل ویروس کرونا تعطیل خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «الاهرام» نوشت: وزیر اوقاف مصر از تمدید تعطیلی مساجد و لغو نمازهای جماعت و جمعه در این کشور در سایه سیر صعودی شیوع ویروس کرونا خبر داد.


دولت مصر در روز 21 مارس دستور تعطیلی همه مساجد و کلیساهای این کشور به مدت دو هفته را صادر کرد.


حالا در پی ادامه شیوع ویروس کرونا ،«محمد جمعه»،وزیر اوقاف مصر اعلام کرد که این تعطیلی ها ادامه پیدا می کنند و درهای مساجد تا زمان از بین رفتن کامل ویروس کرونا بسته خواهند ماند.


مصر هفته گذشته قانونی برای منع رفت و آمد از ساعت 7 عصر تا 6 صبح برای کاهش شیوع ویروس کرونا وضع کرد.


مقامات مصر همچنین کافه ها،رستوران ها و باشگاه های ورزشی را برای محدود کردن گردهمایی های بزرگ تعطیل کرده اند.


تعطیلی مدرسه ها و دانشگاه ها در مصر هم که قرار بود تا پایان ماه مارس باشد به مدت دو هفته دیگر تمدید شد.


 


بازکردن درهای مساجد مصر در ایام شیوع کرونا مجازات دارد
وزارت اوقاف مصر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نسبت به بازکردن درهای مساجد هشدار داد و گفت: افرادی که دست به این اقدام بزنند، مجازات می‌شوند.


در همین راستا، «محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر به ائمه مساجد، مدیریان و خادمان مساجد هشدار داد و گفت: ماموران مربوطه به مساجد می روند و موضوع را بررسی می کنند و در صورت سرپیچی، افرادی که درهای مساجد را باز کرده باشند از کار خود برکنار می شوند.


وزیر اوقاف مصر تاکید کرد: حفظ جان و سلامت مردم در اولویت است. در همین راستا، بر اساس گزارش ها، «عبدالحمید عبدالرحمن»، امام و خطیب اوقاف «منوفیه» درهای مساجد را باز کرده بود. وزیر اوقاف مصر به او اعلام کرد که از کار برکنار شده است، زیرا این اقدام او برای امنیت جامعه خطرناک بوده است.


در کشور مصر تاکنون 576 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از میان آنها 36 نفر جان خود را از دست داده اند.




نظرات کاربران