نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

توصیه آیت‌الله وحید برای خواندن دعای فرج در نیمه شعبان، روز طبیعت در خانه بمانیم، نگرانی از شیوع ویروس کرونا در ۱۳ فروردین، تعطیلی تمام بوستان‌ها تا اطلاع ثانوی، توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار، غربالگری سلامت ۸۷۵ هزار قمی، موفقیت در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل مبادی ورودی شهر؛ سرخط مهم‌ترین اخبار استان قم درباره کرونا بود.

توصیه آیت‌الله وحید برای خواندن دعای فرج در نیمه شعبان


آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، با توصیه ای معنوی به مردم برای رفع کرونا گفت: توصیه می‌شود همه راس ساعت ۱۱ شب نیمه‌۱ی شعبان، دعای «الهی عظم البلاء…» را بخوانند.


در این توصیه معنوی آمده است: ابواب رحمت خداوند متعال، در شب نیمه شعبان بر روی بندگان باز است؛ امیدواریم با توسّل به حضرت ولی‌عصر(عج) رحمت واسعه پروردگار، شامل حالمان شده و این بلا رفع شود.


 


همکاری جهانی برای رفع تحریم‌ها به منظور مبارزه با کرونا ضروری است


مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در دنیا گفت: همکاری جهانی در مبارزه با این بلای جهان گیر و دست برداشتن از تبعیض و تحریم های ناعادلانه که مبارزه با این بیماری را در برخی از کشورها از جمله ایران عزیز با چالش مواجه کرده، مهم و راهبردی است.


آیت الله علیرضا اعرافی در نامه ای خطاب به «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و کشورهای گوناگون اسلامی آورده است: حادثه ناگوار انتشار ویروس کرونا مایه رنج و مصیبت کشورها و ملت ها و موجب غم و اندوه رهبران ادیان و شخصیت ها و عالمان اسلامی شده است.


 


قم در اعلام و پیشگیری ویروس کرونا پیشتاز است


مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: قم پیشتاز در شناخت ویروس کرونا و اعلام و پیشگیری از آن بود و حوزه و روحانیت نیز در این قضیه پیشتاز بودند و در همه کارها و اقدامات خود نظریات کارشناسان را چه در بحث قرنطینه و چه در سایر تصمیمات اعلامی مدنظر داشته‌است.


آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار محمد ترکمان مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، با بیان این‌که حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد و در داد و ستد فرهنگی و اجتماعی حضوری جدی و فعال داشته باشد، افزود: هویت روحانیت در کنار هویت فرهنگی و مشاوره ای و دینی یک هویت خدمتگزار و امداد رسان نیز بوده است.


 


موفقیت در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی


استاندار قم، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در قم را موفق خواند و گفت: مردم به خوبی با مسئولان در اجرای این طرح همکاری می‌کنند که کاهش بسیار زیاد تردد در معابر شهری و بین‌شهری از جمله دستاوردهای اجرای این طرح در قم است.


بهرام سرمست در جلسه ویدیوکنفرانسی با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، با ارائه گزارشی از آخرین اقدام‌ها و تمهیدات استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این استان به دلیل همراهی مردم به خوبی اجرا شده است.


 


کنترل مبادی ورودی شهر


فرمانده انتظامی استان قم، با تاکید بر ضرورت استمرار قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره شیوع کرونا گفت: نیروی انتظامی مبادی ورودی شهر را در روز طبیعت به‌شدت کنترل می‌کند.


عبدالرضا آقاخانی افزود: برای کنترل ورودی‌های قم، ۵۰ تیم عملیاتی به منظور جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی مستقر شدند و در درون استان نیز ۱۳ اکیپ سیار از سوی راهور به شناسایی خودروهای غیربومی پارک شده در قم و تماس با مالکان آنان اقدام کردند.


 


کاهش مصرف کاغذ و تردد در شهر از هدف‌های مدیریت سبز در دارایی


مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم گفت: کاهش استفاده از کاغذ و تردد در سطح شهر از دستاوردهای اجرای خزانه‌داری الکترونیک در استان است که هر ۲ از مصادیق حمایت از محیط‌زیست و مدیریت سبز می‌باشد.


عادل علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به این‌که خزانه‌داری الکترونیک یکی از مصادیق مدیریت سبز است، افزود: با اجرای خزانه‌داری الکترونیک در استان، مراجعه رابطان دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها و خزانه معین استان برای وصول مطالبات و پیرو آن، استفاده از کاغذ در آن نزدیک به صفر رسیده است.


 


روز طبیعت در خانه بمانیم


استاندار قم،‌ با بیان این‌که همه تفرجگاه ها و بوستان های استان در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) تعطیل است، گفت: امسال از همه شهروندان قم درخواست می کنیم، روز طبیعت را در خانه بمانند.


بهرام سرمست در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از مشارکت بالای مردم قم در مبارزه با بیماری کرونا تقدیر کرد.


 


نگرانی از شیوع ویروس کرونا در ۱۳ فروردین


رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان این‌که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در مرکزهای درمانی استان پذیرش شده اند، گفت: نگران افزایش شیوع کرونا به دلیل رعایت نشدن قرنطینه خانگی در روز طبیعت (۱۳ فروردین) هستیم.


محمدرضا قدیر روز سه‌شنبه در گفت وگویی، با تاکید بر لزوم توجه مردم به توصیه های پزشکی و قرنطینه خانگی افزود: مهم‌ترین دغدغه ما افزایش پیک مراجعات مردمی پس از ۱۳ فروردین ماه جاری است؛ از این رو از مردم می خواهیم در منزل‌های خود بمانند و بیرون نروند.


 


تعطیلی تمام بوستان‌ها تا اطلاع ثانوی


شهردار قم گفت: به منظور حفظ امنیت و سلامت شهروندان، امسال هیچ برنامه‌ای برای روز طبیعت و ۱۳ فروردین توسط شهرداری تدارک دیده نشده است و تمام بوستان ها تا اطلاغ ثانوی تعطیل هستند.


سید مرتضی سقاییان نژاد در گفت وگویی، با تأکید بر تعطیلی همه بوستان‌ها و مرکزهای تفریحی افزود: اولویت شهرداری حفظ سلامت مردم و رعایت توصیه‌ها و دستورهای ستاد مبارزه با کرونا است.


 


توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار


مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ۱۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار قم توزیع شد که با این اقدام پویش ملی «احسان سلامت» ستاد اجرایی فرمان به طور رسمی در کشور آغاز شد.


محمد ترکمان در گفت وگویی افزود: این پویش ملی به همت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت، از قم شروع شده است و پس از آن، این طرح در پنج  استان دیگر از جمله مازندران و گیلان نیز اجرا می‌شود.


 


غربالگری سلامت ۸۷۵ هزار قمی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکنون ۸۷۵ هزار و ۸۲۹ تن از ساکنان شهر قم به صورت فعال توسط مراقبان سلامت غربالگری شده‌اند.


سیامک محبی در گفت وگویی، ضمن تاکید دوباره بر اهتمام مردم برای ثبت نام در سامانه سلامت افزود: با توجه به اهمیت ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir از همشهریان می خواهیم که در این سامانه ثبت نام کنند و در راستای مبارزه با این ویروس، کمک تیم های بهداشتی باشند.


 


هنرمندان قم به پویش «درخانه بمانیم» و «کتاب بخوانیم» پیوستند 


انجمن های هنری استان قم، با صدور اطلاعیه ای ضمن تاکید بر همراهی با مدافعان سلامت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از پیوستن جامعه هنری قم به پویش «در خانه بمانیم» خبر داد.


در این اطلاعیه آمده‌است: انجمن‌های هنری قم نیز همراه با سایر اقشار فهیم قم به پویش «درخانه بمانیم» و «کتاب بخوانیم» پیوسته و اقدامات و فعالیت های خود را از طریق فضای مجازی پی گرفته  ودربخش‌هایی نیز به یاری مدافعان سلامت پرداخته‌است.


شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.


همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.




نظرات کاربران