دبیر شورای عالی حوزه های علمیه:

بلاها را با گنجینه‌های اهل بیت دفع کنیم

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ضمن دعوت مردم به حضور در پویش مجازی زیارت عاشورا، گفت: ما در کنار گنجینه‌های گرانبهایی هستیم که توسط اهل بیت(ع) همیشه به ما سفارش شده تا در هنگام سختی‌ها و مشکلات از این گنجینه‌ها بهره ببریم.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تجلیل از برگزاری پویش مجازی قرائت زیارت عاشورا به خبرنگار ایرنا، گفت: این اقدام پسندیده تحت عنوان پویش ملی برای در خانه ماندن و با توجه به ذکر و دعا و توسل کار بسیار ارزشمند و پسندیده ای است.


وی افزود: گرچه خوشبختانه امروز پزشکان و کادر بهداشت و درمان ما در سراسر کشور با تلاشی خستگی ناپذیر به وظیفه و مسئولیت خود به خوبی عمل می کنند ولی ما در کنار گنجینه های گرانبهایی هستیم که توسط اهل بیت همیشه به ما سفارش شده که در هنگام سختی ها و مشکلات از این گنجینه ها بهره ببریم تا اگر بلا و خطری متوجه امت اسلامی شد، به وسیله این توسلات و توجهات این بلا از سر امت اسلامی رفع و دفع شود.


دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: ما می توانیم با قرائت زیارت عاشوار، دعای توسل، ندبه و سایر دعاهایی که در کتب ادعیه ما وارد شده توسل پیدا کنیم و ضمن این که در خانه می مانیم، می توانیم به مضامین بلند این دعاها توجه کنیم.


رئیس هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به آیه ۳۵ سوره مائده گفت: اگر با واسطه قرار دادن کسانی که می توانند واسطه فیض میان مردم و خدا باشند، اقدام کنیم، خدا نیز توجه و عنایت می کند. در دعای توسل از خدا درخواست شده به خاطر جایگاه پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در نزد خدا، عنایت الهی شامل حال ما شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به آیه ۶۰ سوره غافر گفت: خداوند در آیات مختلف قرآن دعوت کرده تا مردم دعا کنند و خدا اجابت می کند. مضمون زیارت عاشورا مربوط به سالار شهیدان است؛ شخصیتی که برای حفظ کیان دین از تمام هستی خود گذشت و این زیارت دارای آثار و برکاتی است که در طول تاریخ با سفارش علما و بزرگان همراه بوده و مردم با قرائت زیارت عاشورا بلاهای سخت و دشوار را از خود دفع کرده اند.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه دعای ندبه و ارتباط آن با حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: امروز که در عصر غیبت به سر می بریم، آن حضرت به عنوان  امام و پیشوای ماست و در روزهای جمعه یا مناسبت های مختلف به وجود قدسی بقیه الله توجه می کنیم.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: جایگاه آن حضرت زمینه ساز این است که مشکلات امت اسلامی ما بر طرف شود و ما معتقدیم در کنار تکریم از تیم پزشکی و پزشکان برجسته باید دعا کنیم که این عزیزان در کار درمان بیماران موفق باشند. یعنی دعا منافاتی با مساله بهداشت و امر پزشکی ندارد.


امام جمعه قم اضافه کرد: دعا وسیله ای است که خدا به عنوان سبب، باعث می شود که عزیزان ما در کارشان و تلاش های پزشکی خود توفیق های بیشتری پیدا کنند. بنابر این برگزاری چنین پویش ستودنی است که در مناسبت های مختلف به ویژه شب نیمه شعبان برگزار می شود.


رئیس هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: اگر مردم به این پویش بپیوندند و توجه کنند و به خاطر میلاد با سعادت بقیه الله الاعظم، آن حضرت را واسطه قرار دهند؛ امیدواریم دعاها مستجاب شود و این مشکلات از سر امت اسلامی و ملت عزیزمان برطرف شود.


این گزارش حاکیست نخستین پویش مجازی قرآئت زیارت عاشورا با استقبال ۱۳ هزار نفر در اسفند سال گذشته برگزار شد و دومین پویش مجازی با همکاری صندوق کار آفرینی امید در سراسر کشور از روز گذشته آغاز شد که این پویش با پیشنهاد علما و مسئولان کشوری و لشکری همچون حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، آیت الله سیدجعفر سیدان از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خراسان رضوی، مداحان اهل بیت و همچنین تعدادی از بازیگران سینما همراه بوده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران