«پاسخ به شبهات دینی در روزگار کرونا» منتشر شد

کتاب «پاسخ به شبهات دینی در روزگار کرونا» به کوشش جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد و به همت انتشارات به‌نشر روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا؛ پرسش‌های دختر، پاسخ‌های پدر با عنوان «پاسخ به شبهات دینی در روزگار کرونا» به کوشش جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد و انتشارات به‌نشر به عنوان کتاب این انتشارات روانه بازار نشر شد.


 در این کتاب به پرسش‌هایی مانند اینکه در قبال این ویروس چه باید کرد؟ آیا در تقابل علم و دین، دین شکست می‌خورد یا علم؟ و ... پاسخ داده می‌شود. در بخشی از این کتاب پدر در پاسخ به این پرسش‌های دختر می‌گوید: در اسلام به قدری علم، ارزش دارد که هزاران رکعت نماز عابد، برابر یک رکعت نماز عالم است و در قرآن سوره‌ای به نام قلم داریم و کتاب مقدس مسلمانان از نوع خواندنی (قرآن) است و اولین باب کتب حدیثی کتاب «العقل» است و پیامبر (ص) می‌فرمایند: علم را حتی از چین (دورترین نقطه و منطقه کفار) یاد بگیرید.


درباره رعایت نکات بهداشتی، بیشترین دستورات را دارد، مثل شستن دست، وضو، غسل، طهارت و... و در سیره اهل بیت(ع) رعایت می‌شده است و از مهمترین دستورات دینی، دفع ضرر جسمانی و حفظ سلامتی است؛ لذا خود قرآن روزه را وقتی ضرر دارد حرام می‌کند. پس بین تعطیلی مراکز دینی برای حفظ سلامتی و دین، تعارضی نیست! چون این تعطیل کردن، خودش یک دستور دینی است.


 پدر در پاسخ به سؤال دیگر که چرا خدا و امامان (ع) ما را شفا نمی‌دهند، گفت: اصل، عدم شفای ظاهری است، مگر دلیلی مثل هدایت خلق در مطلب نهفته باشد. مثلاً حضرت عیسی (ع) در کل عمر شریف خود، طبق ادعای کتاب مقدس و روایات، دو نفر را شفا داده نه همه خلق را و اهل بیت (ع) در معرض بیماری‌ها بودند و بیمار هم شدند و به بیماری هم از دنیا رفتند، مثل اثر سم در آنها. همچنین کار اهل بیت (ع) هدایت است نه از بین بردن قوانین عالم طبیعت که خداوند قرار داده و جزو سنت الهی است و براساس آیه قرآن؛ «سنت خدا را هرگز مبدل نخواهی یافت و طریقه حق و سنت الهی را هرگز تغییرپذیر نخواهی یافت».


 ادامه پاسخ‌ها را در کتاب «پاسخ به شبهات دینی در روزگار کرونا» بخوانید. این اثر به همت انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی با شمارگان ۵۰۰ نسخه عرضه شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران