کرونا و یادآوری نکات فراموش شده در زندگی کرونا و یادآوری نکات فراموش شده در زندگی کرونا و یادآوری نکات فراموش شده در زندگی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کرونا و یادآوری نکات فراموش شده در زندگی کرونا و یادآوری نکات فراموش شده در زندگی کرونا و یادآوری نکات فراموش شده در زندگی کرونا و یادآوری نکات فراموش شده در زندگی کرونا و یادآوری نکات فراموش شده در زندگی

کرونا و یادآوری نکات فراموش شده در زندگی

امام جمعه محلات با تأکید براینکه بیماری کووید ۱۹ علاوه بر ایجاد مشکلات مزیت‌هایی نیز به دنبال داشت، اظهار کرد: حس افزایش امید و راز و نیاز با خالق شاید از نکات فراموش شده‌ای بود که با این ویروس زنده شد، حتی در کشور‌هایی که نظام آنان سرمایه‌داری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه اظهار کرد: کرونا بلا و مصیبتی است که جامعه بشری با آن دست به گریبان است و می‌توان از آن به عنوان آزمون الهی تلقی کرد. حال عامل و یا عوامل آن مبتنی بر حمله بیولوژیک است و یا بلای ناشی از طبیعت که باید مورد بحث کارشناسان قرار گیرد.


حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به اینکه بلایای طبیعی همچون زلزله، سیل و خشکسالی را نیز می‌توان از ابزار آزمون انسان‌ها قلمداد کرد، گفت: گاهی اوقات سختی‌ها و مشکلاتی که خدا برای امتحان انسان قرار می‌دهد، بدون واسطه است و دستور به انجام امری همچون ذبح حضرت اسماعیل(ع) می‌فرمایند و گاه انسان‌ها به واسطه نعمات نیز امتحان می‌شوند.


وی بلایا را به دو دسته خیر و شر تقسیم کرد و افزود: اینکه انسان از جانب بلایای شر مورد امتحان الهی قرار بگیرد غالباً به خاطر گناهان و معصیت‌های خود اوست. امام علی(ع) در خطبه ۱۴۳ نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «خداوند وقتی بندگان دچار معصیت می‌شوند آنها را مورد امتحان قرار می‌دهد».


حجت‌الاسلام ربانی با تأکید براینکه بیماری کووید ۱۹ علاوه بر ایجاد مشکلات مزیت‌هایی نیز به دنبال داشت، اظهار کرد: حس افزایش امید و راز و نیاز با خالق شاید از نکات فراموش شده‌ای بود که با این ویروس زنده شد، حتی در کشورهایی که نظام آنان سرمایه‌داری است، بارقه‌هایی از امید در نیایش را شاهد هستیم. رعایت بهداشت، کمک به هم‌نوع، قدر دانستن نعمت‌های الهی، محک زدن ضریب تحمل انسان‌ها از جمله مواردی است که با بیماری کرونا به آن پی برده شد.


وی ادامه داد: خداوند در امتحانات چند نوع فرصت به ما داده است؛ فرصت اول، فرصت قدرشناسی نعمت‌هاست. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «دو نعمت در میان مردم ناشناخته است؛ سلامتی و امنیت». کنارهم بودن این دو نعمت الهی، نوروز هر سال را برای ما دلنشین رقم می‌زد، اما امسال با به خطر افتادن سلامتی خود و دیگران حکم مدافعان سلامت ماندن در خانه بود که این مهم ما را به قدرشناسی بیشتر نوید می‌دهد.


امام جمعه محلات نعمت دوم را فرصت ذکر، یاد و توجه به خداوند دانست و گفت: باید از فرصت‌ها برای توبه و یاد خداوند استفاده کنیم. فرصت دیگر، فرصت همدلی و کمک به یکدیگر است، در این دوران ایثارگری‌هایی اعم از کمک‌های مدافعان سلامت، تولید و توزیع ماسک و ضدعفونی کردن معابر توسط افراد به صورت خودجوش انجام شده که این صحنه‌ها یادآور روزهای دفاع مقدس است.


حجت الاسلام ربانی شناخت ضعف بشر نسبت به قدرت خدا، فرصت شناخت دشمن و فرصت آمادگی در برابر مشکلات را از دیگر فرصت‌های شرایط فعلی دانست و اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های اخیر بشر دریافتیم که انسان هرقدر هم پیشرفت داشته باشد بازهم در برابر یک ویروس ناشناخته کوچک است، این عوامل نشان می‌دهد که انسان باید بداند که در برابر خداوند ناچیز است و نباید تکبر به خرج بدهد. البته ما نیز باید توانمندی خود را برابر هر هجومی بالا ببریم، چه بیولوژیک چه جنگ سخت و چه جنگ نرم، اما آنچه را نباید فراموش کرد این است که امیدآفرینی در شرایط فعلی بسیار مهم است و از بار روانی و استرس عموم کم می کند.


| شناسه مطلب: 99770




کرونا



نظرات کاربران