اهمیت وحدت اسلامی در نهج البلاغه اهمیت وحدت اسلامی در نهج البلاغه اهمیت وحدت اسلامی در نهج البلاغه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهمیت وحدت اسلامی در نهج البلاغه اهمیت وحدت اسلامی در نهج البلاغه اهمیت وحدت اسلامی در نهج البلاغه اهمیت وحدت اسلامی در نهج البلاغه اهمیت وحدت اسلامی در نهج البلاغه

اهمیت وحدت اسلامی در نهج البلاغه

امام علی (ع) میفرمایند: خداوند سبحان با وحدت و برادری، بر این امّت منّت گذارده است تا در سایه این رشته همبستگی، آرام گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هر زمان مسلمانان در تاریخ متفق و متحد بوده اند داراى قدرت و عظمت و شوکت بوده اند و هر زمان که تفرقه و نفاق در میان آنها افتاد شکست خورده اند .جدا شدن از توده هاى جمعیّت مسلمین، و به تعبیر دیگر انزواى اجتماعى، یکى از انحرافات فکرى و اعتقادى و عقیدتى است، افراد منزوى به زودى گرفتار تخیلات خود برتر بینى مى شوند و چنین مى پندارند که موجودى برترند و مردم باید در برابر آنها تعظیم کنند و چون چنین عکس العملى از مردم نمى بینند آتش بدبینى و سوء ظن وکینه و عداوت در دل آنها روشن شود.
نگاه امام علی(ع) به موضوع وحدت، نگاهی راهبردی و اسـاسی اسـت که از عمق عشق و علاقه ایشان به پیـامبر(ص) و تـداوم حـیات دین و امتش برمی خیزد. ایشان تداوم خط اسـلام و مـسلمانی را به عنوان یک اصل اساسی و مهم، سرلوحه فعالیتهای خویش قرار داده بود و با تـمام وجـود و تا آخرین لحظه عمر خـویش بـه هر آنـچه ایـن مـهم را تحقق می بخشد، اهتمام ویژه داشت و حـتی لحـظه ای از این مهم غفلت نورزید.
حضرت علی(علیه السلام) بعثت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) را نعمتی عظیم میدانستند که با متحد ساختن امّت اسلام، آرامش را بر همه ارزانی داشت.
آن حضرت در تبیین جایگاه و اهمیت فوق العاده وحدت خطاب به مردم می‌فرمایند: «خداوند سبحان با وحدت و برادری، بر این امّت منّت گذارده است تا در سایه این رشته همبستگی آرام گیرند; نعمتی که هیچ ارزشی را همانند آن نمیتوان تصور کرد و هیچ آفریده ای بهایش را درنمی یابد; زیرا از هر ارزشی پربهاتر است و از هر سترگی سترگتر.»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران